advertise

شرایط سرویس و نگهداری در مشهد چگونه است؟

امروزه آسانسور جزیی جدایی ناپذیر از هر ساختمانیست که دو یا بیش از دو طبقه دارد. آسانسور مانند هر سیستم مکانیکی دیگری نیاز به نگهداری، سرویس و تعمیر دارد. به هیچ دلیلی جز خرابی آسانسور، هیچ یک از ما نمی خواهیم چندین طبقه از پله ها را طی کنیم. حتی بدتر از آن، ممکن است با یکی از عزیزانمان در آسانسور گیر بیفتیم. از دیرباز اعتقاد بر این بود که پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد. اما چگونه می توانیم از این مسائل جلوگیری کنیم؟ موضوعی که همچنان گریبانگیر اکثر آسانسورهای کشور است این است که متأسفانه بسیاری از اپراتورهای آسانسور تنها زمانی نیاز به سرویس را احساس می کنند که آسانسور خراب شود.
تا زمانی که آسانسور بدون مشکل کار می کند، بازرسی دوره ای انجام نمی شود و بارها آسانسور را در اعماق فراموشی رها می کنند. بدون تعمیر و نگهداری معمول و سرویس دهی، بدیهی است که از هیچ تجهیزات مکانیزه ای نمی توان انتظار داشت که انتظارات کاربر را برآورده کند، چه رسد به آسانسور که یک سیستم کاملاً پیچیده با ظرفیت های خاص خود است. شرکت آسانسور نیکا در مشهد بسته به نوع مشکلی که برای آسانسور پیش می آید یا ممکن است پیش بیاید نوع سرویس تعمیر و نگهداری خود را ارائه می دهد که در ادامه قصد داریم به معرفی و توضیح انواع این شرایط بپردازیم، با ما همراه باشید.

با مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید

مشاوره ، نصب و راه اندازی انواع آسانسورهای کششی و هیدرولیکی

انواع شرایط مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور توسط شرکت نیکا

نگهداری و تعمیرات مبتنی بر شکست (Breakdown Maintenance)

ایده پشت تعمیر و نگهداری مبتنی بر خرابی، که اغلب به عنوان "تعمیر پس از خرابی" شناخته می شود، این است که تا زمانی که یک قطعه آسیب دیده یا معیوب نشده است، نباید تعویض یا تعمیر شود. تجهیزات واقعاً تا نقطه خرابی یا خرابی به این ترتیب کار می کنند و در این مرحله ثابت می شوند. این رویکرد در ایران به عنوان نگهداری اضطراری (EM) شناخته می شود.

نگهداری و تعمیرات پیشگویانه (مراقبت وضعیت) PDM Predictive Maintenance))

در زمینه آسانسورها، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌شده، داده‌های حسگر دقیق و بی‌درنگ را با اطلاعات میدانی ترکیب می‌کند تا بهترین زمان را برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری خاص تعیین کند، بنابراین کیفیت را در عین کنترل هزینه‌ها بهبود می‌بخشد.

نگهداری و تعمیرات اصلاحی (Corrective Maintenance)

تعمیر و نگهداری اصلاحی معمولی شامل تعمیر خرابی ها می شود. هدف از تعمیر و نگهداری اصلاحی، بازگرداندن آسانسور به شرایط کارکرد عادی است.


نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (((Preventive Maintenance (PM

PM به کارهای معمولی اطلاق می شود که در بازه های زمانی از پیش تعیین شده تکمیل می شوند و اغلب منجر به تاخیر، تعمیرات کمتر و خرابی های غیرمنتظره می شوند. یک رویکرد برنامه ریزی شده، برنامه ریزی شده و سیستماتیک می تواند برای توصیف سرویس، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه آسانسور استفاده شود. طبق جدول زمانی تنظیم شده، این رویکرد وظایف سرویس و نگهداری را انجام می دهد.
استفاده از این تکنیک نیاز به توقف اضطراری آسانسور را کاهش می دهد و سایش غیرعادی قطعات ماشین را به حداقل می رساند. تعمیر و نگهداری مبتنی بر زمان عبارتی است که برای توصیف این گروه از خدمات نیز استفاده می شود زیرا سیستم پیشگیرانه بسته به دفعات عملیات برنامه ریزی و اجرا می شود.شما می توانید برای اطلاع از لیست قیمت کابین آسانسور در مشهد به فروشگاه مورد نظر مراجعه فرمائید.


نگهداری و تعمیرات بهره ور جامع ((Productive Maintenance TPM (Total)

TPM بر نگهداری پیشگیرانه و پیشگیرانه برای به حداکثر رساندن کارایی عملیاتی آسانسور تأکید دارد. این تمایز بین نقش‌های تولید و نگهداری را با تأکید شدید بر توانمندسازی اپراتورها برای کمک به حفظ و نگهداری آسانسور خود محو می‌کند. اجرای یک برنامه TPM یک مسئولیت مشترک برای آسانسور ایجاد می کند که مشارکت بیشتر متخصصان مربوطه را تشویق می کند. در محیط مناسب، این می تواند در بهبود بهره وری (افزایش زمان، کاهش زمان چرخه، و از بین بردن عیوب) بسیار موثر باشد.


نگهداری وتعمیرات ناب(Lean Maintenance)

نگهداری ناب آسانسور در واقع یک استراتژی است که هدف آن کاهش ضایعات و ناکارآمدی در مدیریت دارایی های فیزیکی است. این روش نگهداری آسانسور متکی بر کاربرد روش شناسی ناب در حوزه نگهداری و تعمیرات دارایی است.

نگهداری وتعمیرات دوره ای(Shut Down Periodic maintenance)

پس از عقد قرارداد ب شرکت نیکا جهت خرید و نصب آسانسور در قراداد مذکور نوشته خواهد شد که شرایط و مدت زمان دوره های سرویس و نگهداری آسانسور شما به چه صورتی خواهد بود و برای این امر چه مبلغی دریافت خواهد شد. به یاد داشته باشید که هنگام سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور ساختمان شما، استفاده از آسانسور مطلقا ممنوع می باشد.

نگهداری وتعمیرات برپایه قابلیت اطمینان(Reliability Centered Maintenance-RCM)

به زبان ساده، RCM نوعی تعمیر و نگهداری آسانسور است که بر قابلیت اطمینان یک آسانسور تمرکز دارد و نه بر عملکرد آن. هدف نهایی این است که با اجرای برنامه های تعمیر و نگهداری سفارشی سازی شده برای آسانسور ساختمان شما، اطمینان حاصل شود که آسانسور همه ی طبقات ها در هر زمان معین در دسترس هستند و نسبت کارایی هزینه بهتری ایجاد می شود.


چگونگی سرویس و نگهداری آسانسور توسط شرکت نیکا

در شرکت آسانسور نیکا تجزیه و تحلیل نگهداری و تعمیر آسانسور از نقطه نظر اقتصادی نیز امکان پذیر است. به طور کلی، بدیهی است که اگر قطعه ای از کار بیفتد یا به فرسودگی نزدیک شود، اگر به موقع تعویض یا تعمیر نشود، احتمال خرابی سایر قطعات نیز وجود دارد.
در بدترین حالت، خرابی آنها ممکن است منجر به احتمال خطرات جانبی یا آسیب غیرقابل برگشت به کل سیستم شود. یکی از این خطرات احتمال سقوط آسانسور است.فرض کنید سیم بکسل آسانسور در شرف فرسوده شدن است. صفحات کشش و ضایعات موتور در نتیجه این سایش یا خوردگی سیم بکسل خورده می شوند که هزینه تعمیرات را بالا می برد. در نتیجه صفحات کششی نیز مستعد ساییدگی و پارگی هستند.
اگر ایستگاه ایمنی آسانسور (چتر نجات) درگیر و تنظیم نشود، پارگی سیم بکسل باعث سقوط کابین می شود و صدمات جبران ناپذیری به افراد و اموال وارد می کند. چک لیست سرویس ماهانه و سالانه برای ارزیابی آسانسور استفاده می شود. مدیر ساختمان از وضعیت موارد موجود در چک لیست توسط متخصصان شرکت نیکا مطلع می شود و تعمیرات مطابق با آن توصیه ها انجام می شود.شما میتوانید برای خرید بهترین آسانسور در مشهد با کارشناسان ما در آسانسور نیکا تماس بگیرید. آسانسور نیکا علاوه برفروش آسانسور در مشهد، به تعمیر آسانسور در مشهد نیز میپردازد.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.