advertise

مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه استاندارد آسانسور چیست؟

از آنجایی که آسانسور نوعی وسیله نقلیه است که به طور نزدیک با زندگی مردم گره خورده است، دریافت استاندارد آسانسور ضروری است. بدون استاندارد آسانسور، هیچ ساختمانی نمی تواند کار ساختمانی را انجام داده باشد و در نتیجه نمی توان به آن گواهی ساختمان اعطا کرد. استانداردی برای حمایت از استفاده صحیح و ایده آل از این فناوری در حال توسعه و ایمنی کاربران آسانسور مورد نیاز است.
توجه داشته باشید که گواهی استاندارد آسانسور با ایمنی آسانسور یکسان نیست و تفاوت دارند. لازم به ذکر است که گواهی استاندارد آسانسور از روز صدور آن فقط یک سال اعتبار دارد و باید قبل از آن به شهرداری منطقه تحویل داده شود. برای مالکان ساختمان یا سازندگانی که می خواهند ساخت و ساز خود را به اتمام برسانند اما این موضوع را جدی نمی گیرند یا با زمان بندی مشکل دارند، همیشه این مشکل وجود دارد (مانند انتقال سند در دفتر).آسانسور نیکا که یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات آسانسور در مشهد می باشد با درک این نیاز به ارائه خدمات سرویس و تعمیر آسانسور در مشهد نیز پرداخته است.


مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه استاندارد آسانسور


مدارک مورد نیاز برای بازرسی و صدور گواهینامه اولیه

مدارک زیر جهت پیگیری جهت اخذ گواهینامه پایه یا اولیه آسانسور (ساختمان های نوساز) به کارگاه نصب آسانسور تحویل داده شود. آسانسور شما می تواند قدیمی باشد، به این معنی که نصب و راه اندازی آن مربوط به دوره ای قبل از سال ۱۳۸۳ است که استانداردسازی آسانسور مورد نیاز نبود
و با استفاده از اوراق فوق می توان گواهی پایان کار ساختمان را بدون گواهی استاندارد دریافت کرد.در آسانسورهای قدیمی که پروانه ساختمان دولتی ندارند مشکلی وجود دارد، اما ممکن است با به روز رسانی قبض برق محل ساخت آسانسور این مشکل برطرف شود. در صورت تکمیل الزامات، پس از آن می توان گواهی را دریافت کرد.


۱. کپی پروانه ساختمان و در صورت عدم داشتن پروانه ارائه مدارک لازم برای ساختمان های فاقد پروانه
۲. کپی کارت ملی متقاضی
۳. تکمیل فرم درخواست بازرسی اولیه با ارائه کروکی محل بازرسی و بازرسی های مجدد در صورت نیاز
۴. واریز هزینه های بازرسی بر اساس تعرفه های مصوب سازمان ملی استاندارد ایران مطابق لینک تعرفه های مصوب بازرسی آسانسور

۵. ارائه مشخصات فنی آسانسور و گواهی خود اظهاری تاییدیه اجزا
۶. فایل محاسبات آسانسورهای برقی (۱- ویرایش جدید برای درخواست های بازرسی. ۲- برای بازرسی ادواری ارائه نقشه و محاسبات الزامی نمی باشد.)
۷. قرارداد سرویس و نگهداری یکساله
۸. بیمه نامه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان

خرید آسانسور در مشهد

برای خرید بهترین آسانسور در مشهد با کارشناسان ما در آسانسور نیکا تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای بازرسی و صدور گواهینامه ادواری

در یک مورد دیگر، شما قبلاً گواهینامه اولیه دریافت کرده اید، اما اکنون می خواهید به طور دوره ای استاندارد آسانسور را دریافت کنید. این امر به ویژه در ساختمان هایی با ترافیک زیاد صادق است و مسئولیت زیادی در قبال ایمنی ساکنان - از نظر جان، پول و ایمنی آنها - بر عهده مدیر یا مالکان ساختمان می گذارد. این مسئولیت با عقد قرارداد با یک شرکت آسانسور معتبر و تحویل مدارک ذکر شده قابل پیگیری است.
گواهینامه اصلی ممکن است طی ۲۰ تا ۳۵ روز به دست آید و تکمیل استاندارد دوره ای ۱۰ تا ۳۰ روز طول می کشد. مهم است که به خاطر داشته باشید که مدت زمان مورد نیاز برای دریافت گواهی ممکن است بسته به عواملی مانند کار ساخت و ساز انجام شده توسط کارفرما و تجارت بازرسی متفاوت باشد، و همچنین فرصت کوتاهی برای دریافت گواهینامه وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای بازرسی و صدور گواهینامه ادواری | آسانسورنیکا

۱. کپی گواهینامه استاندارد اولیه
۲. کپی کارت ملی
۳. تکمیل فرم درخواست بازرسی با ارائه کروکی محل بازرسی و بازرسی های مجدد در صورت نیاز
۴. واریز هزینه های بازرسی بر اساس تعرفه های مصوب سازمان ملی استاندارد ایران مطابق لینک تعرفه های مصوب بازرسی آسانسور
۵. قرارداد سرویس و نگهداری یکساله
۶. بیمه نامه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان


روند اخذ گواهینامه استاندارد آسانسور

●مرحله اول: آسانسور شما پس از دریافت مدارک ثبتی از کارفرما مانند پروانه ساختمانی توسط شرکت آسانسور نیکا در سیستم اداری استاندارد ثبت می شود. سپس با شناسایی شرکت بازرسی، تشکیل پرونده فیزیکی و پرداخت هزینه ها مورد بازرسی قرار می گیرد.
●مرحله دوم: شرکت آسانسور نیکا به طور همزمان در حال تهیه مدارک فنی و ریاضی آسانسور است که سپس به شرکت بازرسی استاندارد ارسال و به صورت فیزیکی ذخیره می شود.
●مرحله سوم: بازرس اداره استاندارد به آسانسور می رود و آن را بررسی می کند. او به متخصص فنی شرکت در مورد عدم رعایت استاندارد هشدار می دهد.
●مرحله چهارم: تمام موارد عدم انطباق در این مرحله توسط شرکت مورد بررسی قرار گرفته است و بازرس استاندارد برگه انطباق را امضا کرده است.
●مرحله پنجم: بیمه نامه یک ساله آسانسور همزمان با گواهی در مرحله نهایی صادر می شود که شامل وظایف اداری مانند تایید آدرس و رسیدگی به پلاک ثبتی نیز می شود.


مسئولیت حوادث آسانسور فاقد استاندارد

برای بسیاری سوال است که مسِولیت حوادث رخ داده در آسانسور های بدون گواهی استاندارد با چه کسی است؟ شما باید یک گواهی استاندارد در دسترس داشته باشید تا در صورت بروز حادثه ثابت کنید که اقدامات احتیاطی منطقی برای ایمن سازی آسانسور خود انجام داده اید. در صورت بروز حادثه در آسانسور و عدم رعایت استانداردهای آسانسور، افراد زیر پاسخگو هستند و باید با عواقب مواجه شوند.


مالک ساختمان یا مدیر ساختمان

لازم به ذکر است طبق بندهای ۲-۲۲-۱۰-۲ و ۲۲-۲-۶ مقررات ملی ساختمان، ایمن سازی و اخذ تاییدیه های لازم برای ارائه خدمات سالانه و ماهانه آسانسور بر عهده مدیران و مالکان ساختمان به منظور اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب در طول دوره بهره برداری می باشد.
به منظور ایجاد معیاری برای قرارداد ماهانه خدمات و تعمیر و نگهداری با کسب و کار نصب آسانسور، مدیران موظفند با شرکت نصب آسانسور همکاری کنند. توجه کنید که سازمان ملی استاندارد فقط گواهینامه هایی را صادر می کند که برای یک سال خوب است و پس از اتمام تاریخ آن بازرسی و تایید مجدد باید دوباره آنها را بررسی کنند.


بهره بردار یا شخص استفاده‌ کننده از آسانسور

کارشناسان توصیه می کنند در صورتی که اشخاص بهره بردار یا استفاده کننده از آسانسور مراحل ایمنی را رعایت نکرده باشد و هر اتفاقی منجر به خسارت جانی یا خسارات مالی قابل توجهی شود، اقدامات لازم را برای جبران خسارت وارده انجام دهند.


مدت اعتبار گواهی استاندارد آسانسور

سازمان ملی استاندارد اغلب گواهینامه های استانداردی را صادر می کند که تاریخ انقضا آن یک سال است. در نتیجه، گواهی پس از یک سال منقضی می‌شود و تنها پس از بازرسی مجدد توسط بازرس و مجوزهای جدید قابل تمدید است. آسانسور به سرعت مورد بازرسی قرار می گیرد تا با افزایش بازرسی و سرویس آن هیچ گونه مشکل ایمنی وجود نداشته باشد که یکی از زمینه های صدور گواهینامه یک ساله می باشد.
این روش با تعمیر عناصر شکسته، احتمال خطرات یا حوادث را نیز کاهش می دهد. بازرسی سریعتر قطعات و بروز خرابی در آنها نیز از سرایت موضوع به سایر قطعات و خرابی آسانسور جلوگیری می کند. این همچنین شما را از هدر دادن پول در همان زمان باز می دارد.
با توجه به کابینی که برای آسانسور خود انتخاب می کنید ممکن است قیمت کابین آسانسور در مشهد نیز متفاوت باشد. جهت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین کابین اسانسور در مشهد و استعلام قیمت دقیق کابین ها شما می توانید با کارشناسان ما در سایت آسانسور نیکا تماس حاصل فرمایید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.