advertise

انواع آسانسور در مشهد

معرفی انواع آسانسور در مشهد

مشهد، دومین شهر پرجمعیت ایران، مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرق کشور است. مشهد به دلیل داشتن علایق فرهنگی، گردشگری، صنعتی و اقتصادی، جایگاه ویژه ای در کشور دارد. شیوه زندگی در مشهد در نتیجه این جاذبه ها، جغرافیای منحصر به فرد شهر و ساکنان آن متحول شده است. همه جنبه های زندگی مشهدی ها در نتیجه این تحولات تغییر کرده است، از جمله نحوه خرید محصولات و خدمات.
اینترنت جای وسایل مرسوم تری برای خرید کالاها و خدمات را گرفته است. به عنوان مثال، مشهدی ها در صورتی که به دنبال طراحی و ساخت آسانسورهای کششی و هیدرولیک در شهر هستند، این امکان را دارند که با برترین شرکت های تولید کننده آسانسور در مشهد همکاری کنند تا از نصب سریع و ساده آسانسور لذت ببرند. ما در آسانسور نیکا که یکی از بهترین مراکز تعمیر آسانسور در مشهد و خرید آسانسور در مشهد است، در ادامه به معرفی انواع آسانسور در مشهد که در صورت نیاز برای خرید شما عزیزان که قابل فروش هستند می پردازیم.

خرید آسانسور در مشهد

مشاوره ، نصب و راه اندازی انواع آسانسورهای کششی و هیدرولیکی در مشهد

آسانسور کششی یکی از انواع آسانسور در مشهد است. همانطور که در مقاله انواع آسانسور در وبسایت archtoolbox  اشاره شده است، این آسانسورها بر اساس ماشین اتوود کار می کنند. در این نوع آسانسور دو وزنه به انتهای نخی که از یک قرقره عبور می کند وصل می شود. در آسانسورهای کششی، کابل از یک طرف از شفت موتور، از طرف دیگر از کابین آسانسور و در بین آن از چارچوب وزن عبور می کند.
در آسانسور کششی، کابین با استفاده از موتور آسانسور بالا و پایین می رود و بار موتور توسط یک قاب وزنی کاهش می یابد. از آنجایی که وزن‌ها در ماشین اتوود دائماً ثابت و مساوی هستند، ممکن است با اعمال نیروی بسیار کمی به هر دو طرف، سیستم حرکت کند. اما با این شکل از آسانسور وزن کابین آسانسور دائماً در حال جابجایی است و اگر جعبه وزنه با ظرفیت کابین برابر باشد، فشار زیادی به موتور وارد می شود تا در حالت خالی کابین بالا و پایین شود.
در نتیجه وزنی که همیشه نصف ظرفیت کابین است. به همین دلیل، هنگامی که کابین خالی یا پر است، تنها نیمی از نیروی مورد نیاز در شرایط قبلی وارد موتور می شود. بنابراین با این شکل آسانسور برای کاهش مصرف انرژی به موتوری با قدرت حالت قبلی نیاز داریم. کادر وزنه در بالا و درون چاه آسانسور در این نوع آسانسور قرار می گیرد و موتور و شفت آسانسور در موتورخانه که بالای چاه آسانسور است قرار می گیرد.
انواع مختلفی از آسانسور کششی به نام Room Less وجود دارد که نیازی به موتورخانه ندارد. آسانسور کششی باید فضایی برای چاه آسانسور و موتورخانه داشته باشد که اغلب در مراحل آخر ساخت و ساز ساختمان انجام می شود. چنین نصب آسانسور حدود یک ماه طول می کشد. شما میتوانید برای خرید آسانسور در مشهد به آسانسور نیکا مراجعه فرمائید.


آسانسور هیدرولیک در مشهد

آسانسور هیدرولیک در مشهد یکی از انواع آسانسور است که بر قانون پاسکال تکیه داشت. ظرف پر از روغن دارای سطح مقطع کوچک در یک طرف و سطح مقطع بزرگتر از طرف دیگر بود. با فشار دادن یک طرف، دستگاه از طرف دیگر به صورت عمودی حرکت می کرد.
اما آسانسورهای امروزی از یک موتور الکتریکی، یک پمپ فشار روغن و یک جک هیدرولیک تشکیل شده اند که همگی در چاه آسانسور و زیر کابین قرار دارند. به دلیل نداشتن قاب وزنه، مکانیزم جک هیدرولیک در آسانسورهای هیدرولیک برای جابجایی کل وزن کابین آسانسور و سرنشینان الزامی است که استفاده از موتورهای قوی تری را نسبت به آسانسورهای کششی ضروری می کند. فشار روغن جک هیدرولیک توسط موتورهای این آسانسورها تامین می شود که همراه با یک شیر الکتریکی منحصر به فرد معروف به واحد قدرت در مخزن روغن غوطه ور هستند.

آسانسور هیدرولیکی مشهد | آسانسور نیکا

آسانسور هیدرولیک در مشهد | آسانسور نیکا

در این نوع آسانسورها فقط باید موتور روشن شود تا آسانسور به سمت بالا حرکت کند. آسانسور فقط زمانی به سمت پایین حرکت می کند که شیر واحد قدرت باز شود. به طور کلی می توان ادعا کرد که آسانسورهای کششی و آسانسورهای هیدرولیک به یک اندازه انرژی مصرف می کنند.
این آسانسورها به دلیل سیستم جک هیدرولیک در ساختمان های بالای پنج طبقه قابل استفاده نیستند. علیرغم این اشکال، آسانسورهای هیدرولیک اخیراً شاهد رشد فوق العاده ای در محبوبیت در بین صاحبان خانه بوده اند. ۷۰ درصد آسانسورهای اروپا با کمتر از ۵ طبقه هیدرولیک هستند. این به این دلیل است که حرکت بسیار نرم است، استهلاک بسیار کمی به دلیل خرابی آسانسور وجود دارد، بارهای بسیار بزرگ قابل جابجایی است، آسانسورهای شیشه ای زیبا می توان ساخت، نیازی به موتورخانه در پشت بام نیست و بسیار خوب است.


آسانسور مغناطیسی در مشهد

همه ما با آهن‌ربا بازی کرده‌ایم و وقتی قطب‌های مخالفشان را کنار هم می‌آوریم، پرواز آنها را تماشا کرده‌ایم. همان اصول زیربنای عملکرد آسانسورهای مغناطیسی است. این آسانسورها به جای نصب ریل آسانسور در دیوارها به ترتیب برای شفت و کف از آهنرباهای مغناطیسی استفاده می کنند.
هنگامی که برق روشن می شود، آسانسور در نتیجه بالا می رود. همچنین هنگام استفاده از این نوع آسانسورها، که بدون استفاده از سیم یا موتور کار می کنند، می توان بسیاری از کابین های آسانسور را در یک شفت حرکت داد. حتی کابل های آسانسور هم اکنون به لطف این فناوری قادر به حرکت افقی هستند.
به لطف آسانسورهای مغناطیسی که ممکن است به عنوان یک انقلاب در بخش آسانسور تلقی شود، دیگر محدودیتی در ساخت ساختمان های بلند وجود نخواهد داشت. اگرچه نصب این آسانسورها به دلیل هزینه گران قیمت آنها گسترده نیست، اما به طور قابل توجهی ایمن تر از آسانسورهای معمولی هستند.

آسانسور پیچی در مشهد

برای خانه های ساده با حداکثر ارتفاع چهار طبقه، این انواع آسانسور گزینه ایده آلی هستند. از برق سه فاز و تک فاز می توان برای ساخت و راه اندازی بالابرهای پیچی استفاده کرد. یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه که آسانسور را حرکت می دهد و توسط یک موتور کار می کند، یک آسانسور پیچی را تشکیل می دهد.
این آسانسورها به دلیل ایمنی بسیار بالایی که دارند، می توانند به عنوان آسانسور بدون سقوط نامیده شوند. این به این دلیل است که مکانیسم آسانسور معمولاً بی حرکت و قفل است و تسمه را به عنوان تنها جزء متحرک باقی می گذارد. اگر تسمه بشکند، آسانسور کار نخواهد کرد.
از آنجایی که موتور آسانسور روی بدنه نصب می شود، نیازی به اختصاص فضایی در موتورخانه برای نصب آسانسورهای پیچی نیست. آسانسورهای پیچی ممکن است در فضاهای بسیار کوچک تا بسیار بزرگ استفاده شوند، برخلاف آسانسورهای پنوماتیکی که حداکثر ظرفیت مسافر را دارند.


آسانسور پنوماتیک در مشهد

آسانسورهای پنوماتیکی نوعی آسانسور اضافی هستند. برای اقامتگاه های دو تا چهار طبقه یا دوبلکس که فضای محدودی دارند، آسانسورهای پنوماتیک گزینه مناسبی هستند. مساحتی در حدود یک متر مربع ممکن است این آسانسورها را برای نصب در خود جای دهد.
یک عامل مهم در کاهش خطر برق گرفتگی، ساخت چنین آسانسوری است که شامل حفر چاه یا قرار دادن موتورخانه روی پشت بام نمی شود. این آسانسورها ظرفیت محدودی دارند و با حداکثر وزن تنها می توانند ۲۴۰ کیلوگرم را حمل کنند. از آنها برای انتقال افراد و محصولات استفاده می شود.
آسانسور پنوماتیکی شامل یک سیلندر است که جاروبرقی شده است و از عبور هوا از هر قسمت دیگر سیلندر به غیر از محفظه مشخص شده در بالای آسانسور جلوگیری می کند. برای اینکه آسانسور بالا برود، موتور آسانسور شروع به بیرون کشیدن هوا از محفظه بالایی کابین آسانسور می کند و خلاء ایجاد می کند که کابین را به سمت بالا می کشد.
برای پایین آمدن آسانسور، محفظه بالایی آسانسور باز می شود و هوا به فضای بالای کابین راه می یابد. بنابراین آسانسور پایین می آید. با محدودیت وزنی ۲۴۰ کیلوگرم، آسانسور پنوماتیک برای خانه های ۲-۴ طبقه مناسب است.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.