advertise

انواع آسانسور هیدرولیک در مشهد

خرید آسانسور هیدرولیکی در مشهد

در مقاله انواع آسانسور هیدرولیک کارشناسان شرکت نیکا آسانبر در قسمت اول قصد بررسی قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی را برای شما کاربران عزیز داردند.
در ابتدا لازم است برای درک بهتر انواع آسانسور هیدرولیک توضیحاتی در مورد آسانسور چیست خدمت شما عزیزان بدهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.همچنین شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان در رابطه با خرید آسانسور هیدرولیک با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید و از خدمات رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

انواع آسانسور هیدرولیک | آسانسور نیکا

انواع آسانسور هیدرولیک مشهد با قیمت

 آسانسور ها از قدیمی ترین ساخته های دست بشریت می باشند که برای آسایش و رفاه حال انسان ها مورد استفاده قرار گرفته اند. البته ظاهر کنونی آسانسور ها شباهت زیادی به آسانسور های قدیمی ندارد ولی ماهیت آن ها یکی می باشند. بر اساس وقایع ثبت شده تاریخی پی برده ایم که بیست و شش سال قبل از میلاد وسیله ای وجود داشته است که طبق توصیفی که یک معمار رومی به نام ویتروس در دانشنامه بریتانیکا از آن داشته است، ماهیتی مثل آسانسورهای امروزی داشته است.
بر اساس این شواهد تاریخی آسانسور توسط ارشمیدس در دویست و سی و شش سال قبل از میلاد ساخته شده است. این آسانسور که تامین نیروی آن توسط حیوانات تامین می شد شامل یک کابین بود که به وسیله طناب به سمت بالا کشیده می شد. آسانسورهای ابتدایی که توسط ارشمیدس اختراع و ساخته شد در قرن هفده میلادی در کاخ های انگلستان و فرانسه نصب شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. اختراع آسانسور طی هزاران سال در اواسط قرن هجدهم به دستور لویی شانزدهم اولین آسانسور مسافربر ساخته شد که به آن صندلی پرواز می گفتند.
از آن به بعد نیز به دلیل نیاز انسان ها به جا به جایی و همچنین انتقال بار به سطح بالاتر ، رفته رفته آسانسورها توسعه و گسترش پیدا کردند و به انواع کابلی ارتقا پیدا کردند. در ادامه و در اواسط قرن نوزدهم میلادی آسانسورهایی اختراع شد که منبع انرژی آن ها بخار آب بود و به وسیله بخار آب برای حمل بار در معادن و کارخانه ها استفاده می شدند.
در اوایل قرن نوزدهم نیز دو معمار به نام های هومر و برتون از آسانسور برای جذب گردشگران در لندن استفاده کردند و آن را اتاق صعود نامیدند. این آسانسورها که با انرژی بخار حرکت می کردند توانایی رفتن به ارتفاعات بالا را داشتند و انسان ها می توانستند با استفاده از آن زیبایی های شهر را از ارتفاعات بالا مشاهده کنند که برایشان بسیار لذت بخش بود. اما مشکلی که داشت پایین بودن امنیت آن بود و کمتر می شد انسان را با اطمینان بر آن سوار کرد. همچنین به مرور زمان افراد و شرکت های گوناگون اقدام به تکمیل نمودن و ساخت قطعات مختلف آسانسور نمودنند تا امروز ما شاهد آسانسور های ایمن و تقریبا بی نقصی در ایران و جهان باشیم.


آسانسور یا بالابر یکی از راحت‌ ترین نوع حمل و نقل در داخل ساختمان است. با این که ممکن است از پلکان برای رسیدن به طبقات استفاده کنید اما آسانسور یک جایگزین سریع ‌تر و مفید‌ تر از پله‌ ها است. آن به عنوان یک تجهیزات عمودی برای حمل و نقل تعریف شده است، که برای جابه جایی افراد و کالاها در طبقات ساختمان استفاده می ‌شود. به خاطر سهولت و راحتی مردم ترجیح می ‌دهند از آسانسور استفاده کنند و انتخاب پلکان برای زمان ‌های خاص است.
نکته آزار دهنده در مورد آسانسور ها اگر سعی دارید آن ها را درک کنید. این است که بخش‌ های کاری آن‌ ها معمولا پوشیده می ‌شوند. از دیدگاه کسی که از لابی به طبقه هیجدهم می‌رود، آسانسور به سادگی یک جعبه فلزی با درهایی است که در یک طبقه بسته می ‌شود و سپس در طبقه دیگر باز می ‌شود. از آسانسور ها در ساختمان ‌های مسکونی و تجاری، بیمارستان ‌ها، مراکز خرید، رستوران ها و حتی کتابخانه ها برای حمل اشیا مربوطه استفاده می ‌شود. بخش ‌های مهم یک آسانسور عبارتند از، یک یا چند اتاقک آسانسور، جعبه‌ های فلزی که بالا و پایین می ‌روند. نیروی مقاوم که به اتاقک آسانسور تعادل می ‌دهد.
یک موتور الکتریکی که اتاقک ‌های آسانسور را بالا و پایین می ‌برد و شامل یک سیستم ترمز می ‌شود. یک سیستم از کابل‌ های فلزی قوی و قرقره‌ ها که بین اتاقک ‌های آسانسور و موتور ها حرکت می‌ کنند. در صورت شکستن کابل ‌ها، سیستم‌ های امنیتی مختلفی برای حفاظت از کسانی که درون اسانسور هستند وجود دارد. در ساختمان های بزرگ، یک سیستم کنترل الکترونیکی است که با استفاده از الگوریتم آسانسور، نوع پیچیده‌ای از منطق ریاضی اتاقک ‌های آسانسور را به طبقات مناسب هدایت می ‌کند تا اطمینان حاصل شود که افراد زیادی با سریع ‌ترین و بهترین روش بالا و پایین می ‌روند. خصوصا در ساختمان‌ های بسیار بزرگ و شلوغ در ساعات اوج ازدحام مهم است. سیستم ‌های هوشمند طوری برنامه ریزی شده ‌اند که در ابتدای روز افراد زیادی را بالا ببرند و در پایان روز برعکس پایین آورند.
آسانسور ها چگونه از انرژی استفاده می‌کنند؟ از نظر علمی، کار آسانسور ها با انرژی است. برای این که از طریق راه پله از همکف به طبقه دوازدهم بروید، شما باید وزن بدن خود را در خلاف جهت نیروی رو به پایین گرانش حرکت دهید. انرژی که شما در این فرآیند صرف می ‌کنید، اغلب به انرژی پتانسیل تبدیل می ‌شود، بنابراین بالا رفتن از پله ‌ها باعث افزایش انرژی پتانسیل و پایین آمدن از پله ‌ها باعث کاهش انرژی پتانسیل شما می ‌شود. این مثالی از قانون حفظ انرژی در کنش است. شما در واقع انرژی پتانسیل بیشتری در بالای یک ساختمان در مقایسه با پایین دارید، حتی اگر احساس متفاوتی نداشته باشید.


آسانسور ها چگونه از انرژی استفاده می‌کنند؟

از نظر علمی، کار آسانسور ها با انرژی است. برای این که از طریق راه پله از همکف به طبقه دوازدهم بروید، شما باید وزن بدن خود را در خلاف جهت نیروی رو به پایین گرانش حرکت دهید. انرژی که شما در این فرآیند صرف می ‌کنید، اغلب به انرژی پتانسیل تبدیل می ‌شود، بنابراین بالا رفتن از پله ‌ها باعث افزایش انرژی پتانسیل و پایین آمدن از پله ‌ها باعث کاهش انرژی پتانسیل شما می ‌شود. این مثالی از قانون حفظ انرژی در کنش است. شما در واقع انرژی پتانسیل بیشتری در بالای یک ساختمان در مقایسه با پایین دارید، حتی اگر احساس متفاوتی نداشته باشید.
برای یک دانشمند، یک آسانسور، به سادگی وسیله ‌ای است که انرژی پتانسیلی فرد را افزایش یا کاهش می ‌دهد بدون این که خود فرد نیاز به تامین آن انرژی داشته باشد. هنگامی که بالا می‌ روید اسانسور به شما انرژی پتانسیل می ‌دهد هنگامی که پایین می ‌روید انرژی پتانسیل شما را می ‌گیرد. در تئوری، این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد. آسانسور نیاز به استفاده زیادی از انرژی ندارد، زیرا همیشه همان اندازه که پایین می ‌رود بر می گردد. اما متاسفانه، آن قدر ها هم ساده نیست.
اگر تمام آسانسور ها یک بالابر ساده با یک اتاقک باشد که توسط قرقره حرکت کند، برای بالابردن افراد از مقادیر قابل توجهی انرژی استفاده می ‌کند، اما هیچ راهی برای بازگشت انرژی وجود ندارد. هنگامی که افراد پایین بر می گردند انرژی به سادگی با اصطکاک کابل ها و ترمزها از بین می‌ رود. در این قسمت از متن کارشناسان نیکا آسانبر قصد بررسی انواع آسانسور هیدرولیک را برای شما عزیزان دارند. انواع آسانسور هیدرولیک، انواع آسانسور هیدرولیک را می توان بر اساس شاخص های گوناگونی دسته بندی کرد. در چهار چوب بحث پیش رو انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس نوع و روش کارگذاری جک هیدرولیک مورد بحث قرار می گیرد. آسانسور های هیدرولیک با استفاده از جک هیدرولیک و پاوریونیت و بواسطه جریان روغن حرکت می کنند. بنابراین همانطور که عنوان شد، انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس تفاوت هایی که میان انواع جک و پاوریونیت وجود دارد دسته بندی می شوند. در این دسته بندی که بیشتر جنبه کاربردی دارد، انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس تعداد، نوع، موقعیت و روش نصب جک تعریف می شوند.
بر این اساس انواع آسانسور هیدرولیک در ادامه آمده است. آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم، آسانسور هیدرولیک یک جک در کنار مستقیم، آسانسور هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم، آسانسور هیدورلک یک جک در کنار غیرمستقیم، آسانسور هیدرولیک دو جک در کنار غیرمستقیم، آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم تلسکوپی، آسانسور هیدرولیک یک جک در کنار مستقیم تلسکوپی، آسانسور هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم تلسکوپی، آسانسور هیدرولیک کششی است. کلیاتی درباره آسانسور هیدرولیک، پیش از بررسی انواع آسانسور هیدرولیکی، لازم است شرح خلاصه ای درباره این نوع آسانسور داده شود.
آسانسورهای با عملکرد هیدرولیکی، انواعی از آسانسور هستند که با جک و پاوریونیت هیدرولیک عمل می کنند. بررسی چگونگی حرکت از نظر محاسباتی و تئوریک، با دو پارامتر مهم فشار و جریان توضیح داده می شود.


طرز کار آسانسور هیدرولیک در مشهد | آسانسور نیکا

طرز کار آسانسور هیدرولیک در مشهد

طرز کار آسانسور هیدرولیک، عملکرد اسانسور هیدرولیکی در جهت بالا و جهت پایین کمی متفاوت است. در حرکت جهت بالا، جریان روغن پیستون جک را به سمت بالا هدایت می کند. این جریان روغن بوسیله پمپ هیدرولیک ایجاد می شود. پمپ نیروی لازم برای گردش را از الکترو موتور تامین می کند. در حرکت جهت پایین نیز جریان روغن باعث حرکت جک می شود.
ولی تفاوت در این جاست که به دلیل وجود نیروی ناشی از وزن کابین و یا بار، کافی است شیر برگشت باز شود تا روغن به سمت مخزن حرکت کند و در نتیجه پیستون جک به پایین حرکت کند. بنابراین، نیازی به عمل کردن موتور و پمپ در خرکت جهت پایین نمی باشد. بررسی انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس جک هیدرولیکی، در این بخش انواع آسانسور هیدرولیک شامل چهار نوع معروف و نسبتا متداول بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند. سه نوع اول آسانسوره ای هیدرولیکی جک در زیر، جک در کنار غیرمستقیم و جک در کنار مستقیم هستند. مورد آخر نوعی نسبتا کم کاربرد و غیر متداول است که به آسانسور هیدرولیک کششی یا جک معکوس مشهور است. نوع اتصال جک در انواع آسانسور هیدرولیک،، جک آسانسور هیدرولیک یا به صورت مستقیم دایرکت یا به صورت غیرمستقیم ایندایرکت نصب می شود.
در سیستم های دایرکت، اتصال جک به فریم کابین، مستقیم است. در حالی که در سیستم های ایندایرکت، این اتصال غیر مستقیم است.


اتصال غیر مستقیم با استفاده از طناب فولادی و فلکه اجرا می شود. در این نوع نصب، یک فلکه روی جک آسانسور فیکس شده و سیم بکسل ها از یک سمت به پایه جک ثابت میشوند. سیم بکسل ها با عبور از شیار های فلکه از یک سمت دیگر به کارسلینگ بسته می شوند. در این وضعیت حرکت جک نسبت به کابین یک به دو می شود. با حرکت جک به اندازه یک واحد کابین به اندازه دو واحد جابجا می شود. موقعیت و تعداد جک در آسانسور هیدرولیک، جک آسانسور می ‏تواند در کنار کابین و یا در زیر آن نصب شود. همچنین، متناسب با پارامتر های طراحی سیستم، وزن، حجم و … می‏ توان از یک یا دو جک استفاده کرد. چنانچه جک در زیر کابین نصب شود که به آن مدل جک مرکزی نیز گفته می ‏شود، لزوما سیستم مستقیم خواهد بود. در روش جک در کنار سیستم می تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم طراحی شود. معمولا جک های کنار کابین به صورت غیرمستقیم بسته می شوند و کمتر بصورت مستقیم نصب می شوند.
موقعیت نصب جک اولین گام در طراحی آسانسور هیدرولیک است و با توجه به شرایط ساختمانی و پارامتر های اصلی طراحی آسانسور تعیین می گردد. ساختار جک در انواع آسانسور هیدرولیک، در این جا مقصود ما از ساختار جک تعداد مراحل آن است و پیکربندی اجزای آن مورد نظر نیست. جک های آسانسور در حالت معمول تک مرحله ای هستند. در جک های تک مرحله ای یک شفت در یک سیلندر جابجا می شود. در حالی که در جک های تلکسکوپی دو یا سه شفت داخل سیلندر مانند آنتن حرکت می کنند.
آسانسورهای هیدرولیک با جک تلسکوپی در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که محدودیت ارتفاع در فضای چاه آسانسور یا حفره جک پیش روی طراح آسانسور باشد. شایان توجه است که جک های تلسکوپی نسبت به جک های تک مرحله ای از نظر طراحی، محاسبات، ساخت و متریال پیچیده تر هستند. طراحی باید بصورتی باشد که حرکت جک بصورت همزمان صورت گیرد.
بر این اساس باید در نظر داشت که جک های تلسکوپی از نظر قیمت در مقایسه با جک های تک مرحله ای بسیار گران قیمت تر می باشند. آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم، انواع آسانسور هیدرولیک با جک در زیر مستقیم، اغلب در طراحی سیستم های خودروبر، باربر و مسافربرهای لوکس و پانورامیک مورد توجه قرار می گیرد. در این روش یک جک بصورت مستقیم در مرکز زیر کابین مستقر می شود و با عملکرد مستقیم، کابین را جابجا می کند. کورس جک در این روش با طول مسیر برابر برابر است.
برای اجرای این روش لازم است تا در زیر دستگاه یک حفره برای کار گذاشتن جک تامین شود. برای اطلاعات فنی بیشتر در این زمینه صفحه جک زیر مستقیم را مشاهده کنید. حفره آسانسور جک در زیر مستقیم، برای اجرای انواع آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم، می بایست حفره ای در زیر چاهک آسانسور تامین شود. سیلندر جک داخل این حفره قرار می گیرد و باید از نظر نفوذ رطوبت ایزوله شود. اجرای حفره جک و اندازه های آن باید مطابق روش های اجرایی ارائه شده از طرف تولید کننده جک صورت گیرد. مزایای آسانسور با جک در زیر مستقیم، آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم مزایای قابل ملاحظه ای برای کاربرد های سنگین یا حجیم مانند آسانسور های خودروبر و باری پیش رو قرار می‏دهد.
نصب جک در مرکز کابین یکی از ویژگی های اصلی این مدل است که باعث توزیع متقارن بار می شود. در این مدل ریل‏ ها‏ به صورت راهنما عمل می کند و گشتاور کمتری متحمل می شوند. سیستم جک در زیر کابین بیشترین کاربرد را در آسانسور های خودروبر، آسانسور های باری سنگین و آسانسور های پانورامیک دارد.


محدودیت های آسانسور جک در زیر مستقیم، ایجاد حفره جک در انواع آسانسور هیدرولیک با جک در زیر مستقیم همیشه کار آسانی نیست. در برخی از موارد خصوصا آسانسور هایی با طول مسیر بالا، ایجاد حفره جک متناسب امکان پذیر نیست.
یکی دیگر از مسائل پیش رو، عدم امکان بازرسی بصری از پوسته جک در سرویس های ادواری است. همچنین، بیرون آوردن جک از حفره برای تعویض یا تعمیرات فرایندی دشوار است.
اگرچه معمولا بخش پوسته جک دچار مشکل خاصی نمی شود و ضرورت بالایی برای بازدید ادواری در شرایط عادی وجود ندارد. آسانسور هیدرولیک جک در کنار غیرمستقیم، انواع آسانسور هیدرولیک با جک کنار غیرمستقیم ، گزینه هایی رایج در سیستم های مسافربر هستند. در این مدل، جک در کنار کابین و به‏ صورت غیرمستقیم با استفاده از طناب های فولادی نصب می ‏شود. منظور از کنار کابین، هر یک از وجوه آن است.
بنابراین پشت کابین را نیز شامل می شود. این روش عموما با یک جک شناخته می‏ شود. ولی در شرایط خاص، کابین‏ ها‏ی بزرگ و سنگین می ‏توان از جک دوبل استفاده کرد. مزایای آسانسورهای جک در کنار غیرمستقیم، با توجه به توضیحات ارائه شده، در سیستم‏ ها‏ی غیر مستقیم، چون طول جک نصف می‏ شود، فضای قائم کمتری در چاه آسانسور مورد نیاز است.
این موضوع اهمیت فوق العاده ای دارد چرا که آسانسور را بی نیاز از حفره در زیر یا اورهد بیش از اندازه می کند. اندازه طول کمتر جک باعث می‏ شود که سیستم غیرمستقیم کاربرد بیشتری داشته باشد.

تقریبا اغلب آسانسور های مسافری هیدرولیک با روش جک در کنار غیرمستقیم اجزا می شوند.
محدودیت های آسانسورهای جک در کنار غیرمستقیم، در این روش با وجود سیم هایی بکسل، به حداقل یک دستگاه پاراشوت نیاز است. پاراشوت باید در شرایطی که سیم بکسل دچار گسست می شود، مانع سقوط کابین آسانسور شود. همچنین وجود سیم های بکسل، فلکه، پاراشوت، قلاب های بکسل و متعلقات وابسته، نصب این مدل را در مقایسه با سیستم های جک مستقیم پیچیده تر می کند.
جک در این مدل بر روی پایه جکی محکم می شود که باید مقاومت کافی داشته باشد. طول پایه جک باید بر اساس ابعاد چاه و دستورالعمل های فنی شرکت سازنده محاسبه شود. در برخی موارد به دلایل گوناگون این کار پیچیده و مشکل می شود. انواع آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم، انواع آسانسور هیدرولیک با جک کنار مستقیم، در مقایسه با انواعی که پیشتر مورد بحث قرار گرفت رواج کمتری دارند.
در این مدل ها که جک در مجاورت یکی از وجوه کابین بصورت مستتقیم نصب می شود، طول مسیر جابجایی و کورس جک برابر هستند. بنابراین، برای ارتفاع جابجایی مثلا شش متر، جکی با کورس عملکرد کمی بیشتر از شش متر نیاز است. جک با کورس عملیاتی شش متر با احتساب طول سیلندر، بیشتر از دوازده متر طول دارد.

مزایای آسانسورهای هیدرولیک در مشهد

 جک در کنار مستقیم، مزیت عمده انواع آسانسور هیدرولیک با جک مستقیم در کنار، سادگی آن است. در این مدل به سیم بکسل، فلکه، پاراشوت و … نیازی نیست و فرایند نصب و راه اندازی با سرعت و سادگی و هزینه کمتر صورت می گیرد. بنابراین در شرایطی که طول جک محدودیت ایجاد نکند، اغلب آسانسور های دو توقف این مدل راهکاری بسیار موثر است.
محدودیت های آسانسورهای هیدرولیک جک در کنار مستقیم، همان طور که قبلا عنوان شد، مشکل اصلی طول زیاد جک های مستقیم در مقابسه با جک های غیر مستقیم است. در نصب این مدل ها با طول مسیر متوسط یا بلند، نیاز به حفره در زیر جک یا اورهد اضافی وجود دارد که این امر محدودیت اصلی تلقی می شود. انواع آسانسور هیدرولیک با جک کششی، آسانسورهای هیدرولیک با جک کششی با بهره گیری از وزنه های تعادل و مکانیزمی کاملا متفاوت عمل می کنند.
انواع آسانسورهای هیدرولیک با جک کششی رواج کمتری دارند و در کاربرد های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. جک های نوع کششی عملکردی کاملا متفاوت دارند. در این نوع طراحی، جک همراه با وزنه تعادل به کار گرفته می ‏شود و جریان روغن، پیستون را به داخل سیلندر در جهت پایین فشار می ‏دهد تا کابین آسانسور در جهت بالا حرکت کند. بنابراین جابجایی پیستون در جهت مخالف جک‏ های فشاری است. آسانسور هیدرولیک با جک کششی به صورت غیرمستقیم، با استفاده از سیم بکسل یا زنجیر طراحی می ‏شوند. جک های کششی دارای یک پیستون و یک میله پیستون هستند.
معمولا یک شفت توپر به ‏عنوان میله پیستون درنظر گرفته می‏شود که در این نوع سیستم، به ‏جای فشار، متحمل کشش است. بنابراین، شفت جک در معرض کمانش قرار نخواهد گرفت. این نکته مهم یکی از اصلی ترین مزایای این نوع آسانسور هیدرولیک است. با حل شدن مساله کمانش، بکارگرفتن شفت هایی با قطر کمتر برای جک، و به تبع قیمت و وزن کمتر، صرفه قابل توجهی به همراه خواهد داشت. در این نوع کارگذاری جک، وزنه تعادل بخشی از این نیروی لازم را تامین نموده و بهره وری سیستم افزایش می ‏یابد.
در انواع آسانسور هیدرولیک کششی هوپاد لیفت، جرم وزنه تعادل، در حدود دو سوم جرم کابین خالی درنظرگرفته می ‏شود. در نتیجه، انرژی کمتری در حرکت آسانسور صرف می شود. بدین ‏ترتیب می ‏توان دستگاه را از نظر مسائل محیط زیست، سازگارتر قلمداد نمود. مشخصات جک و پاوریونیت آسانسور هیدرولیک، یکی از مهم ترین مسائل در فرایند طراحی انواع آسانسور هیدرولیک، انتخاب جک و پاوریونیت مناسب است.
پس از تعیین مدل نصب آسانسور هیدرولیک، می بایست مشخصات فنی اصلی جک و پاوریونیت هیدرولیک تعیین شوند. کیفیت عملکرد آسانسور و بسیاری از عملکردهای اصلی، وابسته به نوع، کیفیت و قطعات بکاررفته در جک و پاوریونیت است.

مزایای آسانسورهای هیدرولیک در مشهد | آسانسور نیکا

نصب انواع آسانسور هیدرولیک در مشهد | آسانسور نیکا

نصب انواع آسانسور هیدرولیک در مشهد

نصب انواع آسانسور هیدرولیک، نصب آسانسور های هیدرولیک تا حدودی مشابه آسانسور های کششی است. در نصب آسانسور هیدرولیکی، پس از کارگذاری ریل ها اقدام به نصب جک می شود. برای نصب جک در سیستم های غیر مستقیم باید ابتدا اندازه پایه جک محاسبه شود. چاله آسانسور در انواع آسانسور هیدرولیک، یک تصور اشتباه درباره آسانسور هیدرولیک این است که آن ها به چاهک آسانسور نیاز ندارند.
چاهک آسانسور یا همان پیت که در اصطلاح عامیانه به آن چاله آسانسور گفته می شود قسمت انتهایی چاه آسانسور است. همچنین گاهی عنوان می شود که ارتفاع چاله در انواع آسانسور هیدرولیک متفاوت است. این موضوع ممکن است اتفاق بیفتد ولی نه به دلیل تغییر در نوع سیستم آسانسور.
چاهک آسانسور، بر اساس اصول ایمنی باید بنحوی احداث شود که سرویس کار در صورت سقوط کابین روی ضربه گیر چاهک محافظت شود. این نکته روشن می کند که الزامات و استاندارد های چاهک آسانسور نه تنها به نوع جک ارتباطی ندارد بلکه نوع سیستم کششی و هیدرولیک نیز تاثیر چندانی روی آن ندارند. ابعاد چاله آسانسور هیدرولیک باید دقیقا مطابق الزامات استاندارد و مقررات ملی ساختمان تعیین شود.
در این قسمت از مقاله کارشناسان تیم تخصصی نیکا آسانبر انواع آسانسور هیدرولیک، قصد بررسی قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی را برای شما کاربران عزیز دارند. قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی، قیمت آسانسور هیدرولیک با در نظر گرفتن عوامل مختلفی نظیر تعداد توقف و ظرفیت و سرعت حرکت و غیره موقعیت نصب در ساختمان مسکونی یا ساختمان تجاری و اداری تعیین می شود.


بررسی قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی در مشهد

شرکت های سازنده آسانسور، دقیقا با نظر به نیاز بازار، مدل های مختلفی از این محصولات را طراحی و تولید می‌ کنند. شاید تا به حال از آسانسور های مختلفی استفاده کرده باشید. برخی از آن ها از نظر طراحی واقعا لوکس و زیبا هستند و برخی دیگر از مدل ‌های آسانسور، به صورت کاملا ابتدایی و معمولی ساخته شده اند. اگر مالک یک ساختمان اداری یا تجاری هستید، قطعا به عنوان مالک پروژه ترجیح می دهید که زیباترین مدل های آسانسور برای ساختمان نصب شود.
نصب آسانسور هیدرولیک استاندارد در دیدگاه اول باعث افزایش اعتبار ساختمان خواهد شد و در درجه بعدی، جنبه زیبایی شناسی و راحتی را برای مراجعین تامین می کند. اگر به خرید یا نصب آسانسور هیدرولیکی فکر می کنید، همراه ما باشید تا در ادامه مطلب قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی، محاسبه قیمت آسانسورهیدرولیکی و موارد مرتبط با این صنعت بیشتر صحبت کنیم.
خرید آسانسور هیدرولیکی در مشهد از شرکت معتبر با قیمت مناسب، یکی از کارهایی که به شما کمک می کند خدمات خرید و نصب آسانسور هیدرولیکی را با قیمت مناسب برای ساختمان خود فراهم کنید این است که بهترین شرکت فعال در این حوزه را پیدا کنید. در صورتی قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی برای شما مقرون به صرفه تمام می شود که این خدمات را از شرکت های معتبر و با تجربه دریافت نمایید.
شرکت نیکا آسانبر با ارئه انواع خدمات در زمینه آسانسور اعم از مشاوره ، نصب و راه اندازی انواع اسانسورهای کششی و هیدرولیکی در مشهد آماده ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته به شما عزیزان می باشد.شما میتوانید جهت دریافت خدمات از این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.


عوامل مورد نظر جهت خرید آسانسور هیدرولیکی

پیدا کردن شرکت مناسب برای خرید آسانسور هیدرولیکی نیاز به تحقیق دارد. مثلا شما باید عواملی نظیر زمان مونتاژ و نصب، روش حمل و نقل و تحویل آسانسور تا محل، شیوه طراحی آسانسور هیدرولیکی و مشخصات فنی آسانسور هیدرولیکی را بررسی کنید.
اگر چه ساخت آسانسور هیدرولیکی طبق استانداردهای معین شده انجام می گیرد، اما برخی شرکت ها از نظر عملکرد، محصولات باکیفیت تری را به مشتری تحویل می دهند. اگر در حال پیدا کردن شرکت مناسب برای خرید آسانسور هیدرولیکی هستید باید به برخی از سوالات اساسی پاسخ دهید.
به طور مثال، قیمت آسانسور هیدرولیکی تجاری و خانگی چقدر است؟ به چه مقدار فضا برای نصب آسانسور نیاز دارید؟ شرکت، چه خدماتی را برای نصب آسانسور هیدرولیکی و پشتیبانی ارائه می دهد؟ تکنسین های نصب آسانسور هیدرولیکی چقدر تجربه دارند؟
پس از بررسی سوالات فوق، خدمات شرکت های مختلف را ارزیابی کنید و سپس برای خرید تصمیم بگیرید. قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی با توجه به ظرفیت حمل و نقل، یکی از مواردی که در قیمت آسانسور بسیار تاثیر دارد، ظرفیت حمل و نقل آن است. بسته به اینکه آسانسور در یک ساختمان تجاری نصب شود یا در ساختمان صنعتی، یا در مجتمع مسکونی، قیمت خرید متفاوت خواهد بود.

آسانسورهای صنعتی، ظرفیت بالایی برای حمل و نقل افراد یا حمل بار دارند. خرید آسانسور هیدرولیکی برای مجتمع ‌های مسکونی نسبت به نمونه های صنعتی معمولا ارزان قیمت تر خواهد بود. چرا که ظرفیت حمل این آسانسورها حداکثر پنج یا شش نفر است.
انواع آسانسور هیدرولیکی با مدل های مختلف و طراحی های لوکس ساخته می شوند و در مواردی روی نمای ساختمان نصب می شوند تا نمای متفاوتی را در ساختمان مسکونی به وجود بیاورند. دسته دیگری از آسانسور هیدرولیکی ، آسانسورهایی هستند که در مجتمع های تجاری و اداری چند طبقه نصب می شوند. آسانسور هایی که در مراکز خدماتی و بیمارستان ها یا هتل ها وجود دارند، جزو همین سیستم ها هستند. قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی تجاری تقریبا گران تر از آسانسورهای خانگی خواهد بود.
استاندارد حمل و نقل با آسانسور برای هر یک از مدل ها، مجزا تعریف شده است و قیمت ‌گذاری هم به این عامل بستگی دارد. مشخصات فنی آسانسور هیدرولیکی در قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی ، تاثیرگذار است. یکی از عواملی که به شدت بر قیمت آسانسور موثر است، مشخصات سیستم محرکه کابین آسانسور می باشند. معمولا آسانسور بر اساس دو نوع سیستم کششی و یا هیدرولیک طبقه بندی می شوند.
آسانسور های هیدرولیک از جک های هیدرولیک برای حرکت به سمت بالا و پایین کمک می گیرند. آسانسور های هیدرولیکی برای ساختمان هایی کاربرد دارند که حداکثر در هفت طبقه ساخته شده اند. آسانسورهای کششی توسط موتور گیربکس و براساس جابجایی کابین آسانسور و قاب وزنه که با سیم بکسل های فولادی به هم وصل شده است کار می کنند.

قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی در مشهد | آسانسور نیکا

قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی در مشهد

قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی بر اساس نحوه عملکرد آن در حمل و نقل تجهیزات سنگین، حمل بار در گمرک یا ساختمان ‌های اداری و حتی حمل در ساختمان های صنعتی و کارخانه ها تعیین می شود. آسانسور هایی که وزن بیشتری را حمل می کنند، ابعاد بزرگتری دارند و در نتیجه قیمت آن ها هم بیشتر خواهد شد.
آسانسورها باید دارای قابلیت دسترسی کامل باشند و موارد ایمنی در شرایط خطر و بحران برای آن در نظر گرفته شود. هنگام محاسبه هزینه و قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی معمولا درباره هزینه های نصب، مکان نصب در ساختمان و هزینه های تعمیرات و نگهداری در آینده، میان شرکت سازنده و مشتری صحبت می ‌شود. شرکت ها برای فروش و ارائه خدمات آسانسور، ابتدا فضای نصب را بررسی می‌ کنند و از مکان نصب، بازدید کامل به عمل می آورند و سپس قیمت نهایی را به مشتری اعلام می کنند.
سعی کنید آسانسوری را خریداری کنید که از هر نظر با نیازهای شما سازگار باشد. تفاوت قیمت انواع آسانسور هیدرولیک و کششی چقدر است. قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی و آسانسور کششی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این که از چه تجهیزات و لوازمی در ساخت هر یک از این آسانسور ها استفاده شده است، کیفیت ساخت قطعات و طراحی مجموعه آسانسور ها، همگی باعث شده اند که قیمت آسانسور با عملکرد هیدرولیکی و یا کششی متغیر باشد. انواع آسانسورهای هیدرولیکی و کششی از جمله دو آسانسور متداول در ساختمان های مسکونی و تجاری هستند. نیروی آسانسورهای هیدرولیک توسط پمپ های الکتریکی تامین می شود این پمپ ها روغن هیدرولیک درون مخزن را به جک منتقل می کنند.
در این جک ، یک پیستون قرار دارد که شافت آن را به سمت بالا فشار می دهد و باعث حرکت کابین آسانسوربه سمت بالا می شود . برای حرکت به سمت پایین کافی است روغن داخل جک هیدرولیک تخلیه و به مخزن مربوطه برگردانده شود. نقطه مقابل آسانسور های هیدرولیکی، آسانسورهای کششی قرار دارند. به این ترتیب، آسانسور های کششی از سیم بکسل های فولادی و وزنه تعادل برای حرکت به سمت بالا و پایین استفاده می کنند. هر دو سیستم، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین باید قبل از انتخاب مجموعه آسانسور مناسب، مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید.
قیمت آسانسور، یکی از مواردی است که هنگام خرید آسانسورها برای نصب در ساختمان های مختلف اهمیت دارد. تفاوت قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی و کششی در چیست. مقایسه تفاوت های بین آسانسورهای هیدرولیکی و کششی بسته به عوامل زیر می تواند بیان شود. قیمت آسانسور تجهیزات به کار رفته در ساخت آسانسورها قیمت آسانسور، یک عامل مهم در تفاوت های موجود بین دو نوع آسانسور است.
معمولا قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی و قیمت آسانسور کششی نسبت به کشورسازنده قطعات استفاده شده درآن ها بسیار متفاوت است. این تفاوت به دلیل وارداتی بودن این قطعات است. ممکن است قطعات به طورکامل وارداتی باشد یا قسمتی وارداتی و بقیه ساخت داخل باشد.


قیمت آسانسور کششی در مشهد

در حال حاظر قیمت آسانسور کششی با قطعات ساخت داخل پایین تر از قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی معادل با قطعات خارجی است. تفاوت قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی و کششی به دلیل تفاوت در مکانیسم کار دو سیستم است. در آسانسورهای هیدرولیکی، پمپ هیدرولیک برای انقال سیال هیدرولیک به داخل جک و بالا رفتن کابین در برابر نیروی جاذبه، عمل می کند.
ولی در پایین آمدن کابین آسانسور، انرژی مصرف نمی شود. از طرف دیگر، آسانسورهای کششی از وزنه تعادل استفاده می کنند. وزن کابین، متعادل است و نیروی کمتری لازم خواهد بود. عامل دیگری که منجر به تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی می شود، سرعت است. هما نطور که در بالا گفته شد، آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای کششی سرعت کمتری دارند. آسانسورهای هیدرولیکی می توانند به حداکثر سرعت یک متر بر ثانیه برسند، اما آسانسورهای کششی می توانند بسته به ارتفاع ساختمان در سرعت های یک و شش دهم , دو و پنج دهم و چهار بر ثانیه حرکت کنند.
این یکی از دلایل اصلی استفاده بیشتر از آسانسور های کششی در ارتفاع بلندتر است. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث تفاوت قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی و کششی می شود، فضای لازم برای نصب قطعات و تجهیزات است. فضای مورد نیاز برای نصب آسانسورها نیز تفاوت عمده ای بین این دو مدل است. آسانسور هیدرولیکی برای مواردی که ارتفاع کم بوده و ظرفیت نفرات کم می باشد. آسانسور های کششی به دلیل وجود وزنه تعادل و ریل های مربوطه به فضای بیشتری احتیاج دارند و حجیم ترند.
اما سیستم کششی جدید موسوم به آسانسور بدون موتورخانه، به فضای بسیار کمتری برای نصب نیاز دارد. با توجه به این توضیحات اطمینان حاصل کنید که قبل از انتخاب آسانسور مناسب بین سیستم های هیدرولیکی و کششی، همه این عوامل را در نظر داشته باشید. قیمت پک کامل آسانسور چقدر است؟ قیمت آسانسور و قیمت پک کامل آسانسور در انواع و اندازه های مختلف، متفاوت است. اگر در بازار جستجو کنید، مدل های متنوعی از پک آسانسور را می بینید که برای ساختمان های مختلف طراحی شده اند.
این تفاوت مدل آسانسور در هزینه نصب و قیمت خرید تاثیر گذار خواهد بود. گزینه های مختلف بازار یعنی انواع آسانسور به دو دسته کلی آسانسورهای هیدرولیکی و آسانسورهای کششی دسته‌بندی می‌ شوند. این دو سیستم، متداول ترین انواع آسانسور برای خانه های مسکونی، برج های مسکونی و آپارتمان های مرتفع می باشند.


پک آسانسور در مشهد

قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی به صورت پک آسانسور بر اساس تجهیزات و عملکرد آن ها و ظرفیت حمل افراد برحسب کیلوگرم تعیین می شود. برای نصب پک آسانسور در واحد مسکونی باید چاه آسانسور و موتورخانه فضای مورد نیاز برای نصب را داشته باشند. فضای چاه آسانسور لازم برای انواع آسانسور هیدرولیک کمتر از آسانسور کششی می باشد چون در این مدل ریل قاب وزنه وجود ندارد ولی از طرف دیگر در پایین ترین طبقه فضایی در حد یک زیر پله برای مخزن و پمپ هیدرولیک نیازدارد. مهم ترین مزیت انواع آسانسور هیدرولیک عدم نیاز به موتورخانه در بالای چاه اسانسور است. چرا که قسمت تاسیسات آسانسور و نصب تجهیزات آن باید در یک فضای اختصاصی از سایر قسمت های ساختمان جدا باشد. پک کامل آسانسور کششی ، فضای بیشتری را برای نصب اشغال می کنند و بهتر است آن ها را در ساختمان هایی که فضای کافی برای تجهیزات و موتورخانه در بالای چاه آسانسور دارند، نصب شوند. از آن جایی که آسانسور هیدرولیک، وزن بیشتری را می تواند حمل کند، بیشتر در نمونه های ماشین بر و باربرهای بسیار سنگین انواع مدل های آن در دسترس است با توجه به این توضیح، قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی بالاتر از قیمت آسانسور کششی خواهد بود. نکات مهم در قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی و خرید پک کامل آسانسور، ارزان ترین و آسان ترین راه برای نصب آسانسور هیدرولیکی در خانه مسکونی این است که بهترین نمونه آسانسورهای موجود در بازار را انتخاب کنید. در این صورت می توانید ساختمان را به یک مکان ایده آل برای رفت و آمد تبدیل نمایید. انتخاب آسانسور، متناسب با نیاز واحد مسکونی انجام می گیرد. قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی برای ساختمان مسکونی با توجه به طراحی تجهیزات و کابین آسانسور تعیین می شود. زمانی که برای خرید آسانسور هیدرولیکی مراجعه می کنید گزینه های زیادی به شما معرفی می شود. مطابق با بودجه مالی خود و نیاز ساختمان می توانید یک نمونه را انتخاب کنید. نکته ‌ای که در خرید آسانسور هیدرولیکی اهمیت دارد محاسبه قیمت آسانسور هیدرولیکی در قسمت ‌های مختلف است. این جمله به مفهوم آن است که شما یک هزینه را برای خرید پک کامل آسانسور اختصاص می دهید، اما باید هزینه های دیگری را نیز برای نصب آسانسور یا خدمات تعمیرات و نگهداری و حتی اگر لازم باشد هزینه هایی برای مقاوم سازی آسانسور در ساختمان اختصاص دهید. تمام هزینه های فوق در قیمت آسانسور تاثیرگذار است. قیمت نصب آسانسور شامل بخش های مختلفی می شود. نصب کابین آسانسور، زیرسازی و مقاوم سازی، هزینه بازرسی مکان برای نصب، تجهیزات جانبی و نظایر این ها در قیمت پک کامل آسانسور به طور غیر مستقیم تاثیر می گذارد.

نصب آسانسور هیدرولیکی در مشهد | آسانسور نیکا

زیرساخت ‌های لازم برای نصب آسانسور هیدرولیکی در مشهد

اگر در یک ساختمان، زیرساخت ‌های لازم برای نصب آسانسور هیدرولیکی وجود نداشته باشد، ابتدا باید هزینه هایی را برای آماده سازی و بسترسازی اختصاص دهید و پس از اینکه مکان نصب آسانسور هیدرولیکی آماده شد، نسبت به خرید یا نصب اقدام کنید.
این کار با هماهنگی با شرکت سازنده و یا فروشنده انواع آسانسور هیدرولیکی امکان پذیر است. قیمت آسانسور هیدرولیکی چهار نفره، نصب آسانسور هیدرولیکی چهار نفره، یک راه حل ایمن و آسان است که بتوانید بین طبقات حرکت کنید. اگر قصد خرید آسانسور هیدرولیکی را داشته باشید حتما در درجه اول به این فکر می کنید که قیمت آسانسور چهار نفره چقدر است و به کدام یک از انواع آن نیاز دارید.
پیکربندی کابین آسانسور و تجهیزات بسیار مهمی نظیر موتور آسانسور از مواردی هستند که قیمت آسانسور های خانگی را تحت تاثیر قرار می دهند. البته در بحث انواع قیمت آسانسور هیدرولیکی ، هزینه هایی نظیر محاسبه مالیات، هزینه های حمل و نقل و هزینه های نصب آسانسور هم مطرح می باشد. چه عواملی بر قیمت آسانسور هیدرولیکی چهار نفره تاثیر دارد؟ انواع آسانسور هیدرولیکی در یک محدوده بالابری محصور شده اند. اگر از نمای کلی به این آسانسورها نگاه کنید، آن ها را شبیه به یک کابین محدود شده می ‌بینید.
انواع برند های آسانسور وجود دارد که شما می توانید برای ساختمان خود انتخاب کنید. سازندگان آسانسور، محصولات خود را در سبک های متفاوت طراحی کرده ‌اند و مشتریان به این ترتیب می توانند انتخاب گسترده‌ای داشته باشند. از آن جایی که انتخاب آسانسور نقش مهمی در دکوراسیون داخلی یک ساختمان دارد، بر همین اساس قیمت آسانسور چهار نفره با طراحی لوکس، تقریبا گران تر از آسانسورهای مدرن یا ساده تر هستند. قیمت آسانسور هیدرولیکی چهار نفره با کابین طراحی شده به سبک امروزی و جدید با مصالح لاکچری، گران تر است. همچنین آسانسورهایی که از آپشن های هوشمند در آن استفاده شده از نظر قیمت، گران تر از آسانسورهای معمولی هستند.
آسانسورهای چهار نفره در ساختمان ‌های مسکونی معمولا از طراحی مدرن اما ساده برخوردارند مگر آن که ساختمان در یک منطقه لاکچری از شهر ساخته شده باشد و مالک ساختمان، آسانسورهای لوکس را برای نصب سفارش دهد. مثلا برای داخل کابین آسانسور، کفپوش های چوبی، شیشه کاری، آینه کاری و تزئینات دیگر به کار رفته باشد.
چنانچه تمایل دارید از قیمت آسانسور هیدرولیکی چهار نفره برای ساختمان خود مطلع شوید، یا قصد خرید آسانسور با ظرفیت های بیشتر برای پروژه های خود را دارید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان نیکا آسانبر تماس بگیرید.


راهنمای خرید آسانسور هیدرولیکی در مشهد

اگر لازم باشد کارشناسان و مهندسان به محل شما اعزام می شوند تا هزینه های آسانسور را به طور دقیق برآورد کنند. ارائه مشاوره رایگان برای خرید آسانسور یا بازرسی محل و اعلام قیمت های به روز آسانسور در فهرست کاری شرکت ما قرار دارد. راهنمای خرید آسانسور هیدرولیکی با قیمت مناسب، هنگام تصمیم گیری برای خرید آسانسور با قیمت مناسب می توانید از بین چند گزینه مختلف، بهترین را برای ساختمان خود انتخاب کنید. انواع آسانسور با ویژگی های متفاوت در دسترس قرار دارد.
اگر آسانسور مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید، احتمالا سرمایه گذاری مناسبی خواهید داشت و بهترین بازدهی را برای شما دارد. آسانسورها وسیله هایی امن برای رفت و آمد و حمل و نقل بین طبقات هستند. اگر می‌ خواهید آسانسور خانگی مناسب با کیفیت را بخرید، یک راهنمای گام به گام وجود دارد که به شما کمک می کند تا سریع تر تجهیزات مورد نیاز خود را پیدا کنید.
پیدا کردن بهترین شرکت آسانسور در میان صد ها شرکت، تقریبا کار سختی است. اما با یک دستورالعمل ساده به راحتی این کار برای شما امکان پذیر خواهد شد. خرید آسانسور هیدرولیکی با قیمت مناسب شامل بررسی ساختمان، سبک زندگی و نیاز های روزمره افراد است. در مورد خرید آسانسور باید چندین تصمیم گیری داشته باشید وقتی برای خرید و فروش آسانسور هیدرولیکی به نمایندگی مراجعه می کنید، کارشناس فروش، نحوه عملکرد آسانسور و اجزای مختلف را برای شما توضیح می دهد. حتی می توانید با انواع آسانسور از نظر مشخصات فنی آشنا شوید. به این ترتیب انتخاب بهتری خواهید داشت. از بین چندین مدل آسانسور می توانید آن تجهیزاتی را که متناسب با شرایط ساختمان شما هستند، انتخاب و خریداری کنید. خرید آسانسور خانگی، متناسب با فضای موجود در ساختمان انجام می شود.
در این قسمت از مقاله انواع آسانسور هیدرولیک کارشناسان تیم تخصصی نیکا آسانبر راهنمای گام به گام برای خرید آسانسور هیدرولیکی با قیمت مناسب را برای شما عزیزان آورده اند. ارزیابی موقعیت نصب آسانسور هیدرولیکی در ساختمان، یکی از عواملی که در خرید آسانسور به شما کمک می کند بررسی مکانی است که قرار است آسانسور را در آنجا نصب کنید. فراموش نکنید که استفاده از آسانسور باید راحت و قابل دسترسی باشد. سیستم آسانسور را باید در نزدیکی پله ها نصب کنید.
فضاهایی که آزاد هستند و دسترسی به آن ها راحت تر است، برای این کار پیشنهاد می شود. بسته به مدل آسانسوری که انتخاب می کنید ممکن است نیاز باشد که یک محفظه اتاقک مجاور آسانسور داشته باشید که تجهیزات آسانسور شامل موتور و تابلو فرمان و غیره را آن جا قرار دهید.


راهنمای خرید آسانسور هیدرولیکی در مشهد | آسانسور نیکا
نحوه خرید آسانسور هیدرولیکی در مشهد | آسانسور نیکا

انتخاب مدل کابین آسانسور هیدرولیکی در مشهد

هنگام انتخاب محل نصب آسانسور، به باز و بسته شدن درب توجه کنید. درب برخی از آسانسورها به صورت نود درجه باز و بسته می شوند و برخی دیگر فقط ریلی هستند و به سمت چپ و راست باز و بسته می شوند. فضای موجود مشخص می‌کند که به کدام نوع درب آسانسور نیاز دارید. اگر لازم باشد باید آسانسورهای سفارشی سازی را خریداری کنید که متناسب با شرایط ساختمان شما باشند.
انتخاب مدل کابین آسانسور هیدرولیکی، یکی دیگر از نکات مهم در خرید آسانسور هیدرولیکی با قیمت مناسب، انتخاب کابین آسانسور است. سبک های مختلف از کابین آسانسور وجود دارد که با دکوراسیون خانه های مسکونی سازگار است. شما می توانید زیباترین مدل کابین آسانسور را مطابق با سلیقه خود سفارش دهید. انواع کابین آسانسور که از مصالح ساده ‌تر ساخته شده اند، ارزان قیمت هستند؛ اما کابین آسانسور لاکچری یا کابین آسانسور که کفپوش های چوبی دارد، یا کابین تمام استیل آسانسور یا آسانسورهایی که به طور کامل آینه کاری شده اند، جزو آسانسورهای لوکس گران قیمت دسته بندی می شوند.
قبل از خرید انواع آسانسور هیدرولیکیدرباره طراحی کابین آسانسور با فروشنده مشورت کنید. موتور آسانسور و قطعات جانبی، یکی از مهم ترین نکات برای خرید آسانسور هیدرولیکی با قیمت مناسب، ارزیابی مدل موتور آسانسور هیدرولیکی و قطعات جانبی است. با کیفیت ترین قطعات و لوازم و تجهیزات برای ساخت آسانسور استفاده می شود. اجزای برقی آسانسور نقش حیاتی در عملکرد این تجهیزات بازی می ‌کنند.
اگر موتور آسانسور هیدرولیکی یا قطعات الکتریکی به درستی کار نکند، حرکت آسانسور مختل می ‌شود و ایمنی افراد به خطر می ‌افتد. تمام قطعاتی که با برق کار می کنند باید بهترین شرایط را داشته باشند و از همه مهمتر، سیستم برق آسانسور باید مجهز به سیستم برق اضطراری و سیستم هشدار و تماس اضطراری داخل کابین باشد. تمام این جزئیات جزو استانداردهای طراحی و ساخت آسانسور هستند. این موارد را از فروشنده یا شرکت ‌آسانسور سوال کنید. قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی، یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهایی که از نظر تمام مشتریان اهمیت دارد، قیمت آسانسور هیدرولیکی است.
هنگام خرید آسانسور، اکثر مشتریان پس از آن ‌که از مشخصات فنی سیستم اطلاع پیدا کردند، درباره قیمت آسانسور هیدرولیکی پرس و جو می کنند. هزینه خرید آسانسور از هزینه های نصب آسانسور مجزا است. آسانسورهای سفارشی معمولا گران تر از آسانسورهای از پیش ساخته شده هستند. قیمت آسانسور با توجه به شرایط ساختمان و نیاز افراد تعیین می شود. می توانید برای سفارش خرید آسانسور، مشاوره خرید و اطلاع از قیمت های روز آسانسور با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره در مشهد

قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره، قیمت آسانسور هشت نفره به تمامی تجهیزاتی بستگی دارد که در ساخت آن به کار رفته است. آسانسورهای هشت نفره برای ساختمان های پرتردد و پرجمعیت مناسب هستند. حداکثر وزن قابل جابجایی با کابین آسانسور هشت نفره بین ششصد تا هفتصد کیلوگرم است. این در حالی است که متوسط این مقدار برای آسانسور های چهار نفره حدود سیصد و پنجاه کیلوگرم عنوان شده است.
معیارهای مختلفی را برای خرید انواع آسانسور هیدرولیکی هشت نفره باید در نظر بگیرید. همین میزان تحمل بار در هر ساختمان، یا حداکثر ظرفیت آسانسور، اولین و مهم ترین نکته در خرید آسانسور است. با توجه به این که نصب و راه اندازی آسانسور در ساختمان های مختلف، شرایط خاص خودش را دارد، قبل از این که آسانسور هیدرولیکی هشت نفره را سفارش دهید، یا هر گونه تجهیزات دیگری را جداگانه بخرید، با شرکت آسانسور مشورت کنید. به طور متداول، قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره، قیمت آسانسور هیدرولیکی چهار نفره یا ظرفیت های بالاتر به طور پیش فرض تعیین شده اند. ممکن است محدوده قیمتی که به شما ارائه می شود در برخی موارد، کمتر یا بیشتر باشد. مثلا قیمت آسانسور هیدرولیکی با توجه به موتور آسانسور تعریف می شود.
موتور آسانسور هم بسته به نوع کاربری آن در ساختمان در مدل های مختلف موجود است. همانطور که در قسمت های بالا مشاهده می کنید، نکات زیاد ریز و درشتی در قیمت آسانسور ۸ نفره تأثیرگذار هستند. در ادامه‌ بحث، هر کدام از این جزئیات را به طور مجزا بررسی می کنیم. چه عواملی در قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره تاثیر دارند. طراحی کابین آسانسور هیدرولیکی، اولین و اصلی ترین معیار در خرید آسانسور، طراحی کابین آسانسور است. انتخاب کابین برای آسانسور به سلیقه افراد و بودجه مالی آن ها بستگی دارد، بنابراین اولین عاملی که می تواند قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره را تحت تاثیر قرار دهد، طراحی کابینت است. مواد اولیه مختلفی از جمله استیل ضد زنگ، چوب های تزیینی، ام دی اف، انواع آینه کاری و مصالح لاکچری از جمله ورق های طلایی و نقره ای استیل در ساخت کابین آسانسور به کار می روند.
هر چه مصالح اولیه لوکس تر و مرغوب تر در ساخت کابین آسانسور به کار رفته باشد، قیمت آن گران تر است در نتیجه قیمت پک آسانسور بالاتر خواهد بود. مدل موتور آسانسور هیدرولیکی، دومین گزینه که در قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره تاثیر دارد، مدل موتور آسانسور است. موتور آسانسور در دو نوع گیربکسی و بدون گیربکس قابل نصب می باشد.

قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره در مشهد | آسانسور نیکا

آسانسور هیدرولیکی هشت نفره در مشهد | آسانسور نیکا

اینکه کدام یک را برای آسانسور ساختمان خود نیاز دارید، به کاربری شما بستگی دارد. بهترین شرکت آسانسور، یک تیم حرفه ‌ای را در اختیار دارد که می ‌تواند در این زمینه به شما مشاوره بدهد. موتور گیربکسی برای آسانسور معمولا برای حمل ظرفیت های کمتر به کار می رود.
موتور بدون گیربکس، حرکت نرم تر و روان‌ تر کابین آسانسور را موجب می شود، اما گران تر خواهد بود. به این ترتیب، قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره با موتور بدون گیربکسی گران تر از آسانسور موتور گیربکسی می باشد. فراموش نکنید که موتور گیربکسی در آسانسورها هزینه ‌های تعمیرات و نگهداری بیشتری دارند، چون بر اساس گیربکس و چرخ دنده ها حرکت می کنند.
این یعنی قطعات متحرک موتور بیشتر است و در معرض استهلاک بالاتری قرار می‌گیرد. تجهیزات برقی و تابلو فرمان، سومین عاملی که می تواند در قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره تاثیر بگذارد، تمام تجهیزات ابزار دقیق و برقی است که در کنترل تمام سیستم آسانسور وجود دارد. 


این تجهیزات از طریق یک پنل برق یا همان تابلو فرمان، کنترل می‌شوند. در تابلو فرمان آسانسور، تجهیزات حساس الکترونیکی به کار رفته، بنابراین کیفیت این قطعات به نوعی با ایمنی تجهیزات آسانسور در ارتباط است. تجهیزات با کیفیت، گران قیمت هستند، اما هرگز نباید کیفیت و ایمنی را فدای قیمت آسانسور کنید. تجهیزات جانبی و اتصالات و کابل های برق، چهارمین عامل که در قیمت آسانسور هیدرولیکی هشت نفره دخالت دارد، تجهیزات جانبی، اتصالات، کابل کشی های برق یا سیم بکسل ها برای نصب و راه اندازی آسانسور هستند.
اگر به پک کامل آسانسور نگاه کنید، قطعات ریز و درشتی برای آن می بینید که هر کدام در جایگاه خود اهمیت دارند. قیمت هر قطعه مشخص است و در قیمت کل فروش آسانسور تاثیر گذار می باشد. چگونه یک آسانسور هیدرولیکی هشت نفره انتخاب کنیم. اگر مطمئن هستید که ساختمان شما به آسانسور هیدرولیکی هشت نفره نیاز دارد، می‌توانید با مشاوره از طریق کارشناسان بهترین شرکت آسانسور اطلاعات لازم را به دست بیاورید. قیمت آسانسور هشت نفره در شرایط مختلف، متفاوت است.
شما می توانید با حداقل هزینه ها، بهترین آسانسور را خریداری کنید و مطمئن باشید که با ایمنی بالا در ساختمان کار خواهد کرد. امید.واریم که تا به اینجای مقاله انواع آسانسور هیدرولیک در قسمت قیمت انواع آسانسور هیدرولیکی توانسته باشیم پاسخ تمامی سوالات شما را بدهیم. در قسمت بعد این مقاله بحث آسانسور هیدرولیک چیست را داریم.

تجهیزات آسانسور در مشهد | آسانسور نیکا
آسانسور هیدرولیک چیست؟ | آسانسور نیکا

آسانسور هیدرولیک چیست؟

در این قسمت از مقاله انواع آسانسور هیدرولیک، کارشناسان تیم تخصصی نیکا آسانبر قصد بررسی تخصصی آسانسور هیدرولیک چیست را برای شما عزیزان دارند. در ابتدا برای درک بهتر این مطلب لازم است که اطلاعاتی در مورد موتور هیدرولیک خدمت شما عزیزان بدهیم. موتور هیدرولیک چیست؟ نوع دیگر عملگرها، موتور هیدرولیکی هستند که براساس تبدیل انرژی هیدرولیکی به انرژی مکانیکی عمل می کنند.
پمپ، سیال را از مخزن مکش کرده و به موتور ارسال می کند و موتور با اعمال نیرو به بار جریان هیدرولیک را به گشتاور مبدل می سازد. موتور هیدرولیک نیرو را تامین کرده و حرکت را برای جابجایی بار خارجی تأمین می کنند. موتور هیدرولیک ﻳﺎ ﻫﻴﺪروﻣﻮﺗﻮرﻫﺎ دوران ﻣﺪاوم ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺟﻬﺖ اﻳﺠﺎد ﮔﺸﺘﺎور ﻻزم ﺑﺮای دوران ﺑﺎر ﭼﺮﺧﺸﻲ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار می گیرند. اﻳﻦ ﻋﻤﻠﮕﺮﻫﺎ در اﻧﻮاع دﻧﺪه ای، ﭘﺮه ای و ﭘﻴﺴﺘﻮﻧﻲ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪی می شوند. انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله موتورهای اوربیتالی و هیدروموتور اینترموت. از نظر فنی موتور هیدرولیکی یک محرک مکانیکی است که فشار و جریان هیدرولیک را به گشتاور و جابجایی زاویه ای چرخش تبدیل می کند. موتور هیدرولیک به عنوان یک محرک خطی همتای دوار سیلندر هیدرولیک است.
اگر دوران موتور محدود به یک زاویه معین باشد برای مثال صد و هشتاد درجه، آنگاه به آن سیلندر دورانی محدود می گویند. به طور گسترده ‌ای، هیدروموتور ها یا موتور هیدرولیکی به صنایع ساخت و ساز، خودرو، کشاورزی، فولاد، ماشین‌سازی، صنایع آسانسور سازی، سیمان، معدن، جنگل داری، ساخت، ارتش، مدیریت و بازیافت زباله، هوا فضا، دریایی و صنایع نفت و انرژی خدمت می کنند. موتور هیدرولیک برای سرویس دهی به تجهیزات و ماشین آلاتی طراحی شده است که برای تامین نیرو در عملکردها یا بخشی از عملکردهای شان به اقدامات تحت فشار قوی نیاز دارند. این ها عملکردهایی هستند که نمی توانند توسط توان کمتری که توسط موتورهای الکتریکی تولید می شود، پشتیبانی شوند.
به عنوان مثال هیدروموتورها به بال زدن بال های هواپیما کمک کرده و یا باعث بالا رفتن جرثقیل های صنعتی می شوند. برخی دیگر از ماشین های زیادی که مشتریان از موتورهای هیدرولیکی با آن ها استفاده می کنند شامل درایو های همزن و میکسر، درایوهای جرثقیل و جرثقیل های خودران، درایو های نوار نقاله و فیدر، سکوهای حفاری، ماشین ها و کامیون ها، درایو های رآکتور ها، موتور های چرخدار وسایل نقلیه نظامی، خرد کن، کوره، درایو های وینچ دریایی و ماشین های تزریق پلاستیک.

انواع آسانسور هیدرولیک مشهد | آسانسور نیکا

تاریخچه موتور هیدرولیک در مشهد | آسانسور نیکا

تاریخچه موتور هیدرولیک در مشهد

تاریخچه موتور هیدرولیک، اولین موتور هیدرولیکی در جریان انقلاب صنعتی متولد شد، زمانی که ویلیام آرمسترانگ، صنعتگر، روی روش های کارآمدتر کردن انرژی هیدرولیک کار می کرد. یکی از اولین نتایج تلاش های وی، اختراع موتور دوار با آب بود. این موتور به عنوان نمونه محرک چرخشی هیدرولیکی کار می کرد و مخترعین بعدی بر روی آن کار کرده و هیدروموتورهای جدیدتر را ساختند. بعدا، آرمسترانگ یک نوع موتور هیدرولیکی را که برای تأمین نیرو در پل سویینگ روی رودخانه تاین استفاده می شد، طراحی کرد.
موتور نوسانی و تک کار او دارای سه سیلندر بود. در طول سال ها، آرمسترانگ موتور های هیدرولیکی مختلفی را طراحی کرد که برای تامین نیرو در ماشین آلاتی مانند جرثقیل های هیدرولیکی و کاربردهای مربوط به پل ها و اسکله ها استفاده می شد.
بسیاری از طراحی های هیدروموتور توسط آرمسترانگ آب به عنوان سیال را هدر میداد. زیرا او در طراحی ها بر اساس بار مورد نیاز، سیال را هدر میداد. این نقصان به این دلیل است که هیدروموتورهای طراحی شده توسط آرمسترانگ دارای مقدار حرکت ثابت و دریچه هایی بودند که اپراتورها قادر به کنترل آن نبودند. برای رفع این مشکل، مهندسینی مانند آرتور ریگ شروع به طراحی موتورهای هیدرولیک ضربه متغیر کردند. به طور کلی ، اپراتورها با تنظیم ضربه می توانستند مصرف آب و قدرت موتور را کنترل کنند. آرتور ریگ در اواخر قرن نوزدهم طراحی موتور خود را به ثبت رساند.
این موتور دارای یک موتور شعاعی سه سیلندر است که طول ضربه آن را اپراتورها می توانند با استفاده از یک مکانیزم خارج از مرکز دوگانه کنترل کنند. از زمان انقلاب صنعتی ، مهندسان روش های استفاده موثرتر از نیروی هیدرولیک و دستیابی به عملکردهای بیشتر را آموخته اند. سیستم های هیدرولیک مدرن نیروی مورد نیاز تجهیزات و محصولات هیدرولیکی مانند بولدوزر، جرثقیل، کوره، بالابر هیدرولیکی و انواع آسانسور هیدرولیک، ماشین آلات فلزکاری و موارد دیگر را تامین می کنند. انواع هیدرو موتورها، موتور با جابه‌جایی ثابت، موتور هیدرولیک دنده ای، موتور هیدرولیک دنده خارجی، موتور هیدرولیک دنده داخلی، موتور هیدرولیک دنده هذلولی، موتور با جابه‌ جایی ثابت و قابل تنظیم، موتور هیدرولیک پره ای، موتور هیدرولیک پره ای متعادل، موتور هیدرولیک پره ای نامتعادل، موتور هیدرولیک پیستونی، موتور هیدرولیک پیستون شعاعی، موتور هیدرولیک پیستون محوری است.
بخاطر داشته باشید که سه نوع مختلف موتور هیدرولیک دارای مشخصات متفاوتی هستند. موتورهای دنده ای در فشارها و جریان های متوسط بهترین عملکرد را دارند و معمولا کم ترین هزینه مصرفی را دارند. از طرف دیگر، موتورهای پره ای دارای درجه فشار متوسط و دبی زیاد با هزینه میان برد هستند. در گرانترین هیدروموتور ها، موتور های پیستونی بالاترین درجه دبی، فشار و راندمان را ارائه می دهند.


موتور هیدرولیک دنده ای در مشهد

موتور هیدرولیک دنده ای، موتورهای دنده ای دارای دو دنده هستند، موتور دنده ای یا موتور دنده هیدرولیک از دنده محرک راننده که به شافت خروجی متصل است و دنده چرخنده دنده بیکار تشکیل می شود. برای تولید نیرو در موتور دنده ای، سیال فشار قوی به یک طرف چرخ دنده منتقل می شود، جایی که در اطراف حاشیه بین محفظه و چرخ دنده ها به درگاه خروجی می رود و از موتور خارج می شود در اینجا چرخ دنده ها می چرخند و انرژی تولید می کنند.
مش بندی چرخ دنده ها یک محصول دوجانبه از جریان ورودی فشار قوی است که بر روی دنده های چرخ دنده تاثیر می گذارد. آنچه که در واقع از نشت مایعات از سمت فشار کم خروجی به سمت فشار بالا ورودی جلوگیری می کند، تقسیم فشار است. با استفاده از موتور دنده ای، شما باید نگران نشتی از ورودی به خروجی باشید، که باعث کاهش بازده موتور و ایجاد گرما نیز می شود. موتورهای دنده ای علاوه بر هزینه پایین، به سرعت یا به راحتی انواع دیگر هیدروموتورها خراب نمی شوند، زیرا چرخ دنده ها قبل از وقوع خرابی فاجعه بار، محفظه و بوش ها را فرسوده می کنند. موتور هیدرولیک پره ای، موتورهای پره ای با استفاده از روتور موجود در داخل محفظه ای دارای سوراخ خارج از مرکز، دارای پره هایی است که به داخل و خارج آن می لغزند. حرکت لغزشی پره های روتور در اثر تقسیم نیرویی که توسط نیروی نامتعادل سیال تحت فشار اعمال می شود، ایجاد می شود. حرکت سیال تحت فشار باعث ایجاد نیرویی نامتعادل می شود ، که در نتیجه روتور را مجبور می کند تا در یک جهت بچرخد.
اگر چه از نظر کارآیی به اندازه موتورهای پیستونی نیستند، اما موتور های پره ای قیمت کمتری نسبت به موتورهای پیستونی دارند. موتور هیدرولیک پیستونی، موتورهای پیستونی در انواع مختلفی از جمله شعاعی ، محوری و سایر طرح های کمتر متداول در دسترس هستند. موتورهای پیستونی شعاعی دارای پیستون هایی هستند که عمود بر محور میل لنگ قرار گرفته اند. همزمان با چرخش میل لنگ، پیستون ها با فشار مایع به صورت خطی حرکت می کنند.
در موتورهای پیستونی محوری تعدادی پیستون قرار گرفته است که به صورت مدور در داخل محفظه، بلوک سیلندر ، روتور یا بشکه مرتب شده اند. این محفظه توسط شافت همسو با پیستون های پمپاژ در اطراف محور خود می چرخد. دو طرح از موتورهای پیستونی محوری وجود دارد انواع سواش‌پلیت و محور خم شده و شافت محرک را به ترتیب موازی نشان می دهد.

موتور هیدرولیک دنده ای در مشهد | آسانسور نیکا
موتور هیدرولیکی دنده ای مشهد | آسانسور نیکا

در نسخه محور خم شده، پیستون ها در یک زاویه نسبت به شافت محرک اصلی قرار گرفته اند. علاوه بر انواع اصلی موتور، انواع مختلفی از موتورهای تخصصی وجود دارد که برای کاربرد های نیمه خاص اصلاح شده اند. این شامل موتورهای چرخ هیدرولیک، موتورهای هیدرولیکی پرسرعت، موتورهای هیدرولیکی با گشتاور بالا و موتورهای ژیروتوری است. به طور مستقیم در توپی چرخ ها ساخته می شوند ، جایی که آن ها به نیروی مورد نیاز چرخان چرخ ها کمک می کنند.
بسته به اندازه دستگاه و قدرت موتور ، یک موتور چرخ هیدرولیکی می تواند فقط یک یا چند چرخ را کنترل کند. با تبدیل مایع فشار هیدرولیکی به نیرو با تعداد چرخش زیاد در دقیقه ، توان بالاتر از حد معمول را تامین می کنند. با کارکردن در سرعت های پایین به افزایش گشتاور کمک می‌کنند، به همین دلیل است که آن ها را اغلب موتورهای با سرعت کم و گشتاور بالا می نامند. موتورهای چرخان ، یا موتورهای روتور تولید شده ، موتورهایی هستند که از یک روتور داخلی و خارجی تشکیل شده اند. این موتورهای هیدرولیک همچنین می توانند به عنوان موتورهای دوار بدون پیستون کار کنند. آنها عملکرد روان و کم سرعت را ارائه می دهند و با سایش کمتر غلطک ، عمر طولانی تر، بازده مکانیکی بالاتر، گشتاور راه اندازی بالاتر و اصطکاک کم را ارائه می دهند. ژیروتورها در طول عملکرد روان خود آب بندی مداوم و محکم در برابر مایعات را ایجاد می کنند. مزایای موتور هیدرولیک، موتورهای هیدرولیک طیف وسیعی از مزایا را به کاربران خود ارائه می دهند. این مزایا شامل بهبود انتقال قدرت، کارایی، بهبود ایمنی انتقال نیرو و افزایش سهولت و سادگی انتقال نیرو است. علاوه بر این، موتورهای هیدرولیکی بسیار قدرتمندتر از موتورهای الکتریکی با اندازه قابل مقایسه هستند. آن ها همچنین می توانند به نتایج با کیفیت بالا حتی در فضای کم هم دست یابند.
تولید کنندگان قادر به طراحی موتورهای هیدرولیکی جمع و جور هستند که طول آن ها کمتر از یک اینچ است. عوامل انتخاب موتور هیدرولیک چیست. موتورهای هیدرولیکی می توانند دارای جابجایی ثابت یا متغیر باشند و به صورت دو جهته یا تک جهته کار کنند. با ایجاد جریان ورودی ثابت، موتورهای با جابجایی ثابت یک بار را با سرعت ثابت هدایت می کنند.
موتورهای هیدرولیک با جابجایی متغیر می توانند با تغییر جابجایی بار، سرعت جریان متفاوتی را ارائه دهند. هیدروموتورها با جابجایی ثابت گشتاور ثابت ایجاد می کنند. جابه ‌جایی های متغیر با طراحی متفاوت، محیا شده‌اند برای گشتاور و سرعت متغیر. گشتاور، دوران و یا چرخش توسط نیروی موتور، با واحد اندازه گیریin-lb یا ft-lb (Nm) بیان می شود. سه نوع گشتاور مختلف وجود دارد.


از گشتاور یا ایستا که به طور معمول برای تعریف حداقل گشتاور مورد نیاز برای راه اندازی موتور بدون بار استفاده می شود. این گشتاور بر اساس اصطکاک داخلی موتور است و نیروی اولیه جدا شونده مورد نیاز برای راه اندازی موتور را توصیف می کند. گشتاور در حال اجرا گشتاور کافی را ایجاد می کند تا موتور یا موتور و بار را روشن نگه دارد. گشتاور شروع حداقل گشتاور مورد نیاز برای راه اندازی موتور تحت بار است و ترکیبی از انرژی مورد نیاز برای غلبه بر نیروی بار و اصطکاک موتور داخلی است.
نسبت گشتاور واقعی به گشتاور نظری، بازده مکانیکی یک موتور هیدرولیکی را به شما می دهد. تعریف حجم داخلی موتور هیدرولیک به سادگی با مقدار تغییر مکان آن انجام می شود، بنابراین حجم روغن وارد شده به موتور در طول یک دور شافت خروجی با واحد اندازه گیری in^۳/rev یا cc/rev، که نشانگر حجم موتور است، تعیین می شود. این را می توان با اضافه کردن حجم محفظه های موتور یا چرخش شافت موتور در یک دور و جمع آوری روغن روغن به صورت دستی، سپس اندازه گیری آن محاسبه کرد.
دبی جریان، حجم روغن است که برای یک سرعت خروجی ثابت ، در گالن در دقیقه (gpm) یا لیتر در دقیقه (lpm) به موتور وارد می شود. این را می توان با ضرب جابجایی موتور با سرعت کار یا به سادگی با اندازه گیری با یک جریان سنج محاسبه کرد. همچنین می توانید به صورت دستی، با چرخاندن شافت موتور در یک دور و جمع آوری مایع به صورت دستی اندازه گیری کنید. برای انتخاب یک هیدروموتور یا موتور هیدرولیک حداقل موارد ذیل باید مشخص گردد. حجم جابجایی روغن بر حسب cm۳، حداکثر دبی مجاز عبوری از موتور و حداکثر سرعت، ثابت گشتاور برحسب Nm/barتوسط این ثابت می توان مقدار گشتاور موتور را در فشارهای کاری مختلف محاسبه نمود.
حداکثر گشتاور موتور در اختلاف فشار ماکزیمم بر حسب Nm، به طور کلی برای مشخص کردن و انتخاب موتور هیدرولیک باید چندین نکته مهم را در نظر گرفت، شما باید بدانید که حداکثر فشار عملیاتی، سرعت و گشتاور موتور برای قرار گرفتن در آن چیست. دانستن جابجایی و جریان مورد نیاز آن در یک سیستم به همان اندازه مهم است. موتور های هیدرولیک می توانند از انواع مختلف مایعات استفاده کنند، بنابراین باید از الزامات سیستم آگاه باشید. آیا به عنوان مثال به مایع زیست محیطی ، سازگار با محیط زیست یا مقاوم در برابر آتش نیاز دارد. علاوه بر این، آلودگی می تواند یک مشکل باشد، بنابراین دانستن سطح مقاومت آن مهم است. هزینه به وضوح یک فاکتور عظیم در انتخاب هر یک از اجزا است ، اما هزینه اولیه و عمر انتظار تنها بخشی از این امر است.

انتخاب موتور هیدرولیک مشهد | آسانسور نیکا

میزان کارایی موتور آسانسور | آسانسور نیکا

همچنین باید از میزان کارایی موتور مطلع باشید، زیرا این امر باعث می شود که این موتور از نظر هزینه مقرون به صرفه کار کند یا خیر. علاوه بر این ، قطعه ای که به راحتی قابل تعمیر و نگهداری باشد یا به راحتی با مارک های دیگر تغییر کند، در نهایت هزینه های کلی سیستم را کاهش می دهد.
در آخر ، اندازه و وزن موتور هیدرولیک را در نظر بگیرید، زیرا این امر بر اندازه و وزن سیستم یا دستگاهی که از آن استفاده می شود تاثیر می گذارد. در این قسمت از مقاله به بحث آسانسور هیدرولیک چیست می رسیم. آسانسور هیدرولیک تقریبا ایمن ترین نوع آسانسورها هستند. دلیل این موضوع این است که به خاطر ماهیت لخت سیستم هیدرولیک عملا سقوط در آسانسورهای هیدرولیک اتفاق نمی افتد. البته همین موضوع باعث این می شود که آسانسورهای هیدرولیکی محدودیت هایی داشته باشند، از جمله محدودیت در سرعت و شتاب اما به طور کلی آسانسورهیدرولیک حرکتی نرم و روان تر از آسانسور های کششی دارند. در این قسمت از مقاله کارشناسان نیکا آسانبر قصد بررسی آسانسور هیدرولیک چیست را برای شما کاربران عزیز داردند.
آسانسور هیدورلیک چیست. آسانسور هیدرولیک، نوعی اسانسور که توسط جک هیدرولیکی کابین را به حرکت در می آورد. هیدرولیک، عملی است که در تولید، انتقال و تبدیل نیرو توسط مایع تحت فشار انجام می پذیرد. آسانسورهای هیدرولیکی سیستمی کاملا شناخته شده هستند که در صد ها آسانسور در سراسر دنیا در کنار سیستم های کششی و همچنین مقدار زیادی ماشین آلات و تجهیزات آسانسور با استفاده از همین اصول استفاده می شود. معمولا آسانسور هیدرولیکی دارای یک اتاق ماشین است که در آن پمپ، مایع و موتور قرار می‌گیرند، بنابراین ممکن است فضایی بیشتری از حد انتظار داشته باشید. بنابراین می‌توانید آسانسور بدون موتورخانه MRL را که عموما ماشین آلات و غیره را در داخل شافت قرار می ‌دهند، با توجه به بخش راهنمایی که در پشت آسانسور موجود است تهیه کنید و آن ها را به گزینه کمتری در فضای مجازی تبدیل کنید.


شیوه کار آسانسور هیدرولیک در مشهد

شیوه کار آسانسور هیدرولیک چطور می باشد. پمپ مایعات را از مخزن به داخل لوله منتهی به سیلندر منتقل می‌کند. با باز شدن شیر، مایع تحت فشار مسیر کم ترین مقاومت را طی می‌کند و به مخزن سیال بر می ‌گردد. اما وقتی شیر بسته است، مایع تحت فشار جایی ندارد جز رفتن به سیلندر با جمع شدن مایعات در سیلندر، پیستون را به سمت بالا هل داده و کابین آسانسور هیدرولیک را بلند می‌کند.
وقتی ماشین به کف صحیح نزدیک می ‌شود سیستم کنترل سیگنالی را به موتور الکتریکی ارسال می‌کند تا پمپ به تدریج خاموش شود. با خاموش شدن پمپ، دیگر حرکتی به داخل سیلندر جریان پیدا نمی ‌کند، اما نیروی سیالی که از قبل در سیلندر است، نمی ‌تواند فرار کند، نمی ‌تواند از طریق پمپ به عقب جریان یابد و شیر هنوز بسته است. پیستون روی مایع قرار می ‌گیرد و ماشین در همان جایی که هست باقی می ‌ماند. برای پایین آمدن، سیستم کنترل آسانسور سیگنالی را به سوپاپ ارسال می ‌کند.
سوپاپ توسط یک سوئیچ شیر برقی پایه به صورت الکتریکی کار می ‌کند. هنگامی که سلونوئید شیر را باز می‌ کند، مایعی که در سیلندر جمع شده است می ‌تواند به داخل مخزن مایع خارج شود. وزن سیستم حرکتی ماشین و محموله روی پیستون فشار می‌آورد و همین امر مایع را به داخل مخزن سوق می ‌دهد. بخش حرکتی کم کم به سمت پایین می ‌آید. برای متوقف کردن ماشین در یک طبقه پایینی، سیستم کنترل دوباره شیر را به همان صورت گفته شده می ‌بندد. به بیان دیگر اگر بخواهیم آسانسور هیدرولیک چیست راخلاصه بازگو کنیم باید بگوییم. انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس یک اصل اساسی کار می ‌کنند برای بالا رفتن، یک پمپ روغن را به داخل سیلندر هل می ‌دهد و پیستون را که ماشین بالابر را هل می‌ دهد به سمت بالا به حرکت در می ‌آورد. برای پایین رفتن، دریچه باز می ‌شود و روغن اجازه می ‌یابد دوباره به داخل مخزن برود و با استفاده از نیروی جاذبه واگن بالابر به عقب رانده می ‌شود. با بسته شدن شیر، روغن فقط می ‌تواند از مخزن به داخل سیلندر برود. وقتی شیر باز است، روغن فقط می ‌تواند از سیلندر به داخل مخزن برود. کنترل های موجود در کابین آسانسور باعث کار پمپ می شود و روغن را به حرکت در می ‌آورد. با رسیدن به کف، پمپ خاموش می ‌شود و بالابر در بالای پیستون قرار می ‌گیرد و روغن آن را در سیلندر گیر می ‌اندازد.
موقعیت، اندازه و عملکرد سیلندر می ‌تواند یکی از دو گزینه خالی یا بدون سوراخ باشد. سیستم هیدرولیک در آسانسور هیدرولیک چیست. تبدیل انرژی مکانیکی به قدرت سیال تحت فشار به ویسله پمپ ها، انتقال سیال تا نقطه مورد نظر توسط لوله ها و شلنگ ها، کنترل فشار، جهت و جریان سیال توسط شیرها، انجام کار توسط جک، به مجموع عوام چهار گانه بالا مدار هیدرولیک گویند.

شیوه کار آسانسور هیدرولیک در مشهد | آسانسور نیکا
آسانسور هیدرولیکی مشهد قیمت | آسانسور نیکا

برخورداری از ضریب ایمنی بالا، عدم وجود احتمال سقوط بخاطر استفاده از جک، فاقد وزنه تعادل می باشد. فضایی در حدود سیزده درصد به فضای مفید ساختمان اضافه خواهد شد. کاهش بار اضافی در راس چاه آسانسور هیدرولیک، حذف موتورخانه در بالای ساختمان کاهش محاسبات فنی در ستون های جانبی چاه در نتیجه باعث کاهش هزینه ساخت، کاهش قابل ملاحظه سازه فلزی، آهن کشی، در چاه آسانسور که خود باعث کاهش وزن ساختمان نیز می گردد.
جابجایی بار با ظرفیت بالا، استفاده از کابینهای تمام شیشه ای گرد، سیصد و شصت درجه در جک مستقیم، صرفه جویی در مصرف برق آسانسور در حدود چهل درصد، نیروی پایین آمدن آسانسورهای هیدرولیک با استفاده از نیروی جاذبه زمین می باشد. برخورداری از حرکت یک نواخت و نداشتن صدا جین حرکت آسانسور و در درون کابین و داخل طبقات، به دلیل حذف کادر وزنه که موجب آرامش خاطر ساکنین در آپارتمان ها می باشد. دسترسی آسان سرویس کار آسانسور به موتور خانه در زمان سرویس و مواقع اضطراری، حذف موتور خانه در راس پاه صدای استارت موتور باعث آلودگی صوتی برای ساکنین بالاترین طبقه از بین خواهد رفت. طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک، امکان تنظیم سرعت به وسیله شیر کنترل هیدورلیکی که به مراتب کم هزینه تر و ایمن تر از آسانسورهای کششی VVVF می باشد. امکان افزایش فضای کابین به علت حذف کادر وزنه در ساختمان هایی که طراحی چاه آسانسور آن ها براساس آسانسورهای کششی شده است.
موتورخانه در کف ساختمان و قابلیت انتقال آن تا شعاع دوازده متری از چاه آسانسور، توقف ملایم تر و هم تراز تر کابین در طبقات، شیر سلونوئیدی در صورت قطع برق با یک باطری فعال شده و باعث پایین آمدن آسانسور در سر اولین طبقه می گردد. علاوه بر این شیرها، مکانیزمی وجود دارد که می توان کابین را به صورت دستی از روی پاورپوینت به سمت پایین هدایت کرد آسانسور هیدرولیک چه محدودیت هایی دارد. محدودیت در ارتفاع، سرعت کم به علت پمپاژ روغن هیدرولیک در جک است. آسانسور هیدرولیک چاهک دار، همانطور که از اسم این آسانسور مشخص است، در آسانسور هیدرولیک چاهک دار باید قسمت پایینی کابین آسانسور روی یک پیستون نصب می شود و داخل سیلندر حرکت کند.
این سیلندر در زمین زیر آسانسور در چاهکی با عمقی برابر با ارتفاع آسانسور رفت و آمد می کند. کابین این آسانسور از طریق پمپاژ مایع هیدرولیک داخل سیلندر، بالا می رود و زمانی که مایع به مخزن بر می گردد به سمت پایین حرکت می کند. هنگام نصب آسانسور هیدرولیک چاهک دار باید مواردی مثل سطح بالای آب، سنگ و بستر نامناسب در نظر گرفته شوند؛ گاهی اوقات وجود این موانع موجب بروز مشکلاتی در زمان نصب می شوند.

کابین آسانسور مشهد | آسانسور نیکا

آسانسور هیدرولیک بدون چاهک در مشهد | آسانسور نیکا

آسانسور هیدرولیک بدون چاهک در مشهد

آسانسور هیدرولیک بدون چاهک، آسانسور هیدرولیک بدون چاهک نیازی به چاهک ندارد و برای ساختمان هایی که در زمین های ناپایدار، مرطوب یا صخره ای بنا می شوند، مناسب است. کابین این آسانسور توسط یک جفت سیلندر استوانه ای که در طرفین آسانسور و زیر کابین نصب می شوند و روی کف بتنی محکم شده اند، بالا و پایین می رود.
در آسانسورهای هیدرولیک بدون چاهک حرکت آسانسور از طریق پیستون هایی با عملکرد مستقیم صورت می گیرد. آسانسور هیدرولیک طنابی، در آسانسور هیدرولیک طنابی از ترکیب طناب و قدرت هیدرولیک برای حرکت کابین استفاده می شود. در این آسانسورها، پیستون به چرخ دنده ای که یک طناب از میان آن می گذرد، متصل است.
یک سر پیستون به کابین و سر دیگر به انتهای مسیر کشش وصل می شود. آسانسور هیدرولیکی طنابی نیازی به سیلندر ندارد و می تواند تا ارتفاع هجده متر بالا برود البته قدرت سیستم طنابی می تواند حرکت آسانسور را به نسبت دو به یک برساند. در این آسانسورها گاورنر وجود ندارد و در صورت پاره شدن طناب، کابین سقوط می کند. آسانسور هیدرولیک بدون اتاق، آسانسور هیدرولیک بدون اتاق یا روملس دارای تجهیزات هیدرولیک نیست و آسانسور روی کف چاه قرار می گیرد. در این آسانسور، کنترلر پشت یک کابینت که روی دیوار نزدیک آسانسور قرار دارد، نصب می شود. آسانسور بدون اتاق را می توان در زمان کوتاه نصب کرد و هزینه ساخت آن بسیار مقرون به صرفه است. نحوه طراحی و اجرا آسانسور هیدرولیک چیست. آسانسور هیدرولیک یکی از ایمن ترین آسانسورهای خانگی بوده و در شرایط اضطراری مثل آتش سوزی و زلزله از جمله آسانسورهای قابل اعتماد است. برای نصب آسانسور هیدرولیک به فضایی در داخل ساختمان یا بیرون از ساختمان نیاز است تا بتوان محورها و سیم کشی را برای آن انجام داد. در زمان اجرا و طراحی آسانسور هیدرولیک نکات زیر را مدنظر داشته باشید. حفر چاهک، اولین گام در نصب آسانسور هیدرولیک، حفر چاهک است. چاهک باید چند متر زیر فوندانسیون یا طبقه همکف حفر شود. بعد از حفر چاهک لازم است که سوراخی نیز برای قرار گرفتن سیلندر پیستون در نظر گرفته شود. بعد از حفر چاهک و فضای سیلندر، باید بتن ریزی انجام شود.
ساخت مسیر کشش، مسیر کشش را می توان مدولار و به صورت یکپارچه یا در محل آسانسور ساخت. پس از ساخت مسیر کشش باید سیلندر، پیستون و پمپ را نصب کرد. پمپ یا در چاهک آسانسور یا در فضایی جداگانه نصب می شود و بعد از مونتاژ به پیستون متحرک متصل می شود. ایمن سازی آسانسور هیدرولیک: بعد از نصب مسیر کشش و اتصال پمپ به پیستون باید کابین آسانسور و اتصال هیدرولیک، ایمن شود. همچنین درب های قفل شونده و خودکار، کنترل کننده دما، چراغ های اضطراری و هشداردهنده ها نیز باید نصب شوند.


انواع موتورآسانسور هیدرولیک چیست. در آسانسورهای هیدرولیکی نیروی محرکه توسط موتور آسانسور تأمین می شود و با استفاده از فشار روغن کار می کند. موتور آسانسور هیدرولیکی به توان زیادی برای حرکت نیاز دارد و به دو دسته تقسیم می شود. موتور هیدرولیکی مغروق در روغن، این موتور در پاور یونیت نصب می شود و کاملا بدون صدا است. مصرف برق در این نوع موتور پایین بوده و از آن در آسانسورها هیدرولیکی خانگی، خودرو بر و فروشگاهی استفاده می شود.
موتور هیدرولیکی خشک، این موتور با برق تک فاز و سه فاز کار می کند و معمولا از آن در آسانسورهای هیدرولیکی استفاده می شود. موتور هیدرولیکی خشک در بالا یا کنار مخزن پاور یونیت قرار می گیرند. سرعت آسانسور هیدرولیک براساس استاندارد چقدر می باشد. سرعت استاندارد آسانسور هیدرولیک یک متر بر ثانیه است و از آن بیشتر در ساختمان های پنج تا شش طبقه استفاده می شود. محل قرار گیری موتور آسانسور هیدرولیک کجاست، آسانسور هیدرولیکی نیز همانند آسانسورهای کششی بسته به محل قرار گیری سیستم محرکه نام گذاری های مختلفی دارند.
سیستم انتقال نیرو در بعضی از آسانسورهای هیدرولیک به صورت ترکیبی از هیدرولیک و کششی طراحی و اجرا می شود.‏ در نهایت موتور و تجهیزات نصب آسانسور هیدرولیک را نمی توان بطور مشخصی تعیین کرد و بسته به هر نوع، طراحی و فضای نصب می تواند تغییر داشته باشد. موارد مهم سرعت آسانسور هیدرولیک براساس استاندارد چقدر می باشد. ابعاد چاه آسانسورهیدرولیک، محل نصب پاورپوینت که میتواند در شعاع دوازده متری سیلندر هیدرولیک قرار داشته باشد نا گفته نماند که بایستی سعی گردد که این فاصله در حداقل ممکنه نگهداری شود تا افت فشار بعلت اصطحکاک داخل لوله و خشمهای آن به حداقل برسد. ظرفیت، سرعت کابین، فاصله بالای کابین تا زیر سقف، عمق چاه، محدودیت برای حفر پاله جک وجود دارد یا خیر.
در آسانسور هیدرولیک، جک هیدرولیکی موجب حرکت کابین می شود و دارای انواع آسانسورهای هیدرولیکی چاهک دار، بدون چاهک، طنابی و بدون اتاق می شود. از مزایا این آسانسورها می توان به ضریب ایمنی بالا، طول عمر زیاد قطعات، امکان تنظیم سرعت، عدم نیاز به موتورخانه، دسترسی آسان سرویس کار، صرفه جویی در مصرف برق و توقف ملایم اشاره کرد. تجهیزات و قطعات آسانسور هیدورلیکی عبارتند از جک هیدرولیکی، پاور یونیت، موتور هیدرولیکی، شیرهای کنترل و اطمینان، تابلو فرمان، کاراسلینگ، لوله های انتقال روغن، درب هیدرولیک، کابین، ضربه گیر و ریل آسانسورهای هیدرولیک دارای محدودیت در ارتفاع و سرعت پایین هستند و معمولا در ساختمان های پنج تا شش طبقه استفاده می شوند.
در ادامه این مقاله کارشناسان تیم نیکا آسانبر قصد بررسی تخصصی نحوه کار آسانسور هیدرولیک را برای شما عزیزان شرح دهند.

انواع موتورآسانسور هیدرولیک چیست | آسانسور نیکا
نحوه کار آسانسور هیدرولیک | آسانسور نیکا

نحوه کار آسانسور هیدرولیک

در این قسمت از متن قصد بررسی نحوه کار آسانسور هیدرولیک را برای شما عزیزان داریم. در ایتدا توضیحاتی را در مورد توان مصرفی آسانسور ها برای شما عزیزان آورده ایم. توان مصرفی آسانسور و مقدار مصرف برق آسانسور چقدر می باشد؟
بدون شک انتخاب مقدار مناسب جریان برق و توان مصرفی برای آسانسور به کارکرد هر چه بهتر دستگاه و جلوگیری از ورود هرگونه آسیب در دراز مدت به آن کمک می کند. به طور کلی باید تمهیدات لازم برای ایجاد میزان توان کافی در آسانسور و کارکرد هرچه بهتر موتور آسانسور را فراهم کرد. توان مصرفی مناسب برای آسانسور چه مقدار باید باشد و چه عواملی در تعین آن نقش دارند؟ تفاوت در مصرف انرژی و ارقام ارائه شده در اینجا می تواند زیاد باشد.
طبق ارقام ارائه شده توسط Kone به عنوان یکی از سازندگان مطرح، یک آسانسور هیدرولیکی معمولی در یک ساختمان اداری سه طبقه حداقل سه هزار و هشتصد کیلو وات ساعت در سال استفاده می کند که تقریبا به اندازه متوسط مصرف خانه های آمریکایی در مدت چهار ماه است. آسانسور کششی در یک ساختمان ده طبقه ممکن است تقریبا پنج و نیم برابر انرژی مصرف کند. این رقم در یک ساختمان بلند سی طبقه ممکن است یازده و نیم برابر باشد. حتی در داخل یک ساختمان واحد، همه وزن سواری های آسانسور برابر نیستند.
به عنوان مثال، در آسانسورهای هیدرولیکی، آسانسور برای بالا رفتن بیش از میزان پایین آمدن به برق نیاز دارد. این سیستم ها معمولا در ساختمان های هفت طبقه یا کوتاه تر مورد استفاده قرار می گیرند. رفتن به لابی کارآمدتر است اما کاملا بدون انرژی نیست: وقتی ماشین با سرعت کنترل شده به سمت شافت می رود، اصطکاک ناشی از آن با عبور روغن از دریچه های هیدرولیک گرما تولید می شود، سپس باید توسط سیستم خنک کننده ساختمان دفع شود. در سیستم های کششی که در ساختمان های بلندتر استفاده می شود، قرقره ها که وزنه ضد کابین را بالا و پایین می کنند.
وزن این وزنه ها که نیرویی بر علیه وزن کابین اعمال می کنند معمولا هنگام بارگیری تا چهل درصد ظرفیت به اندازه خود آسانسور است. بنابراین، یک کابین آسانسور با گنجایش کامل که از طبقه همکف به سمت بالا حرکت می کند، به انرژی قابل توجهی نیاز دارد، چرا که وزن آن بسیار بیشتر از وزن نیروی مخالف خود است. تصور کنید یک بچه چاق و یک بچه لاغر روی الاکلنگ هستند.
اگر بچه چاق روی زمین باشد، مجبور است با پاهایش فشار بیاورد تا به سمت بالا حرکت کند. از طرف دیگر، یک کابین با ظرفیت کامل که به سمت پایین حرکت می کند بسیار سنگین تر از وزنه تعمال کننده نیروی مخالف خود است که می تواند بدون کمک زیادی حرکت کند.


ظرفیت کابین آسانسور مناسب در مشهد

بنابراین در یک ساختمان اداری معمولی یا با طبقات زیاد، یک کابین با ظرفیت کامل که بالا می رود نسبت به یک کابین، انرژی بیشتری مصرف می کند. همچنین یک کابین خالی که به سمت پاینن حرکت می کند، انرژی بیشتری نسبت به یک کابین خالی که به سمت بالا حرکت می کند صرف خواهد کرد. این سیستم وقتی چهل درصد حجم کابین پر باشد. یعنی وقتی کاملا با وزنه مخالف خود در حالت متعادل است، کارایی بالاتری دارد.
چگونه باید همه این اطلاعات را تفسیر کنید.
اگر در یک ساختمان بلند کار می کنید که پله ها به عنوان یک گزینه برای جابجایی نیستند، ممکن است سعی کنید با حمل تنها کابین های خالی به محل کار خود و کابین های با ظرفیت کامل به لابی، کارایی بیشتری داشته باشید. از طرف دیگر، اگر همه از این قاعده کلی پیروی کنند، افراد بیشتری به تنهایی سوار آسانسور می شوند و تعداد کل سواری ها افزایش می یابد که در نهایت انرژی بیشتری مصرف می کند. در این صورت، بهترین استراتژی این است که نقل و انتقالات را برای همه و با استفاده از آسانسور به حداقل برسانید. هر کاری هم که انجام دهید، تقریبا غیرممکن است که یک فرد استفاده کننده از آسانسور بتواند دقیقا میزان انرژی مصرفی معمول آسانسور خود را بفهمد. یک روش برای بدست آوردن رقم توان مصرفی در بالاترین حد ممکن، حاصل تقسیم کل انرژی مورد استفاده آسانسورهای ساختمان در یک روز مشخص به تعداد مستاجران است.
میزان برق مصرفی آسانسور چقدر می باشد. تمام مطالبی که تا به این جا ذکر شد در تعیین میزان برق مصرفی هم موثر بوده و برق مورد نیاز بوسیله فاکتور های ذکر شده تعیین می شود. به طور دقیق تر اگر بگوییم توان مصرفی آسانسور ارتباط مستقیمی با برق مورد نیاز دارد. این که بخواهیم یک بازه مشخص برای مقدار جریان برق مورد نیاز آسانسور را بیان کنیم شاید کار چندان منطقی به نظر نرسد. چرا که عوامل مختلفی در تعیین میزان برق مصرفی آسانسور نقش دارند.
تعداد لامپ های تعبیه شده در چاهک، میزان استفاده از آن، حجم جابجایی سواری ها و غیره عواملی هستند که نقش موثری در میزان برق مصرفی آسانسور دارند.
میزان مصرف انرژی در انواع مختلف آسانسورها، آسانسور هیدرولیک، با توجه به این که این سیستم‌ ها معمولا وزنه متقابل ندارند، از چهار سیستم کمترین کارایی را دارند، زیرا هنگام بلند کردن ماشین انرژی به عنوان انرژی بالقوه ذخیره می‌شود، و هنگامی که ماشین پایین می ‌آید به عنوان گرما از بین می ‌رود.

ظرفیت کابین آسانسور مناسب در مشهد| آسانسور نیکا

آسانسور دو سرعته در مشهد| آسانسور نیکا

آسانسور دو سرعته در مشهد

آسانسور دو سرعته، این سیستم‌ها از یک موتور تعویض قطب استفاده می ‌کنند و سیم ‌پیچ با سرعت کم بیست و پنج درصد از سرعت نامی را تولید می‌کند. در جایی که سیستم دو سرعته نصب شده است، باید از یک فلایویل بزرگ استفاده کرد تا تغییرات ناگهانی در گشتاور را برطرف کرده و در نتیجه درک حرکت تند و سریع مسافران را کاهش دهد.
با این حال، چرخ فلک انرژی را ذخیره می ‌کند که بعدا از بین می‌ رود و این به کارآیی پایین این سیستم‌ ها کمک می ‌کند. سیستم‌ های ترمز جریان گردابی ترمز DC تزریقی: این سیستم از سه جفت تریستور پشت به پشت برای کنترل زاویه فاز ولتاژ استاتور استفاده می ‌کند و از یک اصلاح ‌کننده پل کنترل ‌شده برای کنترل جریان تزریقی DC در سیم پیچ ‌های کم سرعت استفاده می‌ کند. موتور این سیستم ‌ها قبل از معرفی سیستم ‌های VVVF بسیار محبوب بودند. با این حال، آن ها از سطح بالایی از جریان هارمونیک تزریق شده به موتور در هنگام رانندگی با سرعت پایین رنج می ‌برند و باعث گرم شدن شدید موتور می ‌شوند. بنابراین نمی ‌توانند موتور را برای مدت طولانی با سرعت پایین حرکت دهند. علاوه بر این، آن ها نمی‌ توانند گشتاور نامی را در سرعت های پایین‌ تر تولید کنند، و بنابراین دقت آن ها در خیره شدن و متوقف شدن به بازخورد بستگی دارد. در نتیجه، دقت رانندگی در سرعت پایین دچار مشکل می ‌شود، زیرا سیستم تمایل به نوسان دارد.
بنابراین دو مشکل اصلی این نوع درایو، مواردی ست که در ادامه توسط کارشناسان نیکا آسانبر آمده است. با کاهش سرعت، گشتاور کاهش می‌ یابد و این باعث می‌ شود که سیستم ناپایدار شود و با شروع و توقف عملکرد مطلوب کنار نمی ‌آید. با افزایش زاویه شلیک، به منظور کاهش ولتاژ و در نتیجه سرعت، محتوای هارمونیک شکل موج ولتاژ تحمیل شده به سیم پیچ موتور به طور چشمگیری افزایش می‌ یابد. این محتوای هارمونیک به هیچ خروجی مکانیکی مفید از موتور کمک نمی ‌کند و فقط گرمای بیشتری در موتور تولید می‌ کند. درایوه ای فرکانس متغیر، همه مشکلاتی که در سیستم های ترمز جریان گردابی وجود دارد در سیستم های VVVF یا به طور کلی سیستم های فرکانس متغیر حل شده است.
این سیستم ها با ارائه‌ یک شکل موج تقریبا سینوسی به موتور در هر سرعت و گشتاور تقریبا ثابت در محدوده‌ سرعت، بر مشکلات سیستم ترمز تزریق DC غلبه می کنند. درایو های VVVF باید بسته به شرایط اوج اندازه داشته باشند و بنابراین باید متناسب با قدرت راه اندازی اندازه گیری شوند.

بازگشت انرژی آسانسور، در هر سیستم بالابری، انرژی بالقوه توسط سیستم به دست می آید یا از بین می رود. بنابراین در برخی موارد انرژی را از منبع و در موارد دیگر انرژی را به منبع اصلی باز می گرداند. آسانسورها همیشه باید انرژی اضافی را از سیستم پخش کنند.
در برخی موارد، این منبع به طور طبیعی به منبع اصلی بازگردانده می شودو در صورت استفاده از اتصال مستقیم به برق، همانطور که در مورد موتور AC دو سرعته یا دو سرعته استفاده می شود، که سعی می کند انرژی را به عنوان منبع اصلی مجددا به برق بازگرداند. ژنراتور القایی یا از طریق تنظیمات الکترونیکی قدرت ویژه، مانند سیستم های اینورتر با قابلیت های بازسازی. در موارد دیگر ، انرژی از طریق مقاومت ها یا همانند حرارت در موتور از بین می رود .
اگر سیستم آسانسور یک سیستم ایده آل بود، بدون اصطکاک و صد درصد کارایی، انرژی تولید شده برابر با انرژی مصرفی بود. با این حال، این قدرت بازگشت انرژی معادل توان مصرفی نیست، به دلایل که در ادامه آمده است. سیستم باید بر اصطکاک در هر دو حالت موتور و بازسازی غلبه کند. به عنوان مثال، اصطکاک در ریل های راهنما، مقاومت هوا و غیره. موتور، هنگام عمل به عنوان ژنراتور هنوز باید بر ضایعات داخلی خود یعنی ضایعات مس ،ضایعات آهن و ضایعات اصطکاک و باد غلبه کند. اگر گیربکس از نوع گرم باشد، کارایی آن در جهت معکوس به طور قابل توجهی کمتر از جهت جلو خواهد بود. مدل ‌سازی مصرف انرژی آسانسور، مدل‌ سازی انرژی موضوعی پیچیده است و روش‌ های قبلی تنها قوانین اولیه را ارائه کرده است.
مدل شبیه‌ سازی انرژی جدید گامی بزرگ در جهت رویکرد های قبلی است. مدل‌سازی انرژی همیشه مبهم است، زیرا نمی ‌توان استفاده را با دقت کامل پیش ‌بینی کرد. اما اکنون یک مدل شبیه‌ سازی انرژی وجود دارد که اساسا سالم است. مدل شبیه ‌سازی انرژی ابزاری برای ارزیابی مصرف انرژی یک آسانسور جدید و وسیله ‌ای برای ارزیابی مزایای انرژی مرتبط با نوسازی فراهم می‌ کند.
همچنین محاسبه‌ زمان بازپرداخت برای گزینه ‌هایی مانند انتخاب آسانسور برقی روی هیدرولیک یا درایو احیا کننده بر روی درایو غیر بازسازی ساده است. مدل انرژی در حال حاضر برای ارزیابی مصرف انرژی برای سیستم‌ های آسانسور جدید و پروژه ‌های نوسازی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین در تحقیقات برای توسعه فناوری ‌های جدید صرفه جویی در انرژی استفاده می‌شود. البته پرداختن به این موضوع خارج از بحث اصلی مقاله است، لذا تنها به این مورد اشاره شد. درک مصرف انرژی و هزینه ‌ها به طور فراینده‌ ای برای مشتریان صنعت آسانسور اهمیت پیدا می ‌کند.


نیکا آسانبر شرق بینالود

روش اندازه گیری مصرف انرژی در مشهد

روش اندازه گیری مصرف انرژی، روش ‌های اندازه گیری مصرف برق اصلی و مصرف انرژی تجهیزات جانبی در حین کار، کنتور انرژی را به نقطه اندازه گیری منبع تغذیه اصلی یا تجهیزات کمکی وصل کنید. اندازه گیری و ثبت ولتاژ تغذیه و تنظیم متر برای اندازه گیری انرژی فعال، آسانسور طوری تنظیم شده است که به طور خودکار بین دو ایستگاه توقف کند، ابتدا ماشین را به پایین ایستگاه پایانی برسانید، حداقل پس از ده دور برای توقف، کل انرژی را بر تعداد چرخه‌ ها تقسیم کنید تا یک مقدار متوسط بدست آورید، که مقدار مصرف انرژی آسانسور در حال چرخش است.
دو حالت آماده به کار، مصرف برق اصلی و روش اندازه‌گیری مصرف انرژی تجهیزات کمکی، کنتور انرژی را به نقطه اندازه گیری منبع تغذیه اصلی یا تجهیزات کمکی وصل کنید. اندازه گیری و ثبت ولتاژ تغذیه و تنظیم متر برای اندازه گیری انرژی فعال، ماشین را در ایستگاه پایینی پنج دقیقه متوقف کنید. امکان بازسازی مجدد به شبکه اصلی، این بستگی به این دارد که آیا سیستم می‌تواند انرژی را به عقب برگرداند و آیا سیستم اندازه گیری می‌تواند با انرژی معکوس کنار بیاید، کاهش اینرسی، استفاده از فلایویل و سایر توده‌های متحرک دیگر کارایی سیستم را کاهش می ‌دهد. کارایی اجزای مختلف، مخصوصا موتور و جعبه دنده برای سیستم دنده‌ ای. با توجه به مقدار انرژی اندازه گیری شده به مقدار مصرف انرژی ساعتی تبدیل می ‌شود. در این قسمت از این مقاله قصد بررسی نحوه کار آسانسور هیدرولیک را داریم.
نحوه کار آسانسورهای هیدرولیک، عملکرد آسانسور هیدرولیک همانطور که به طور کلی منظور ماست، فناوری است که ارزش خود را از طریق استفاده از مهندسی خواص مکانیکی و استفاده از مایعات می یابد. اگر ما علم پنوماتیک را مطالعه کنیم، هیدرولیک به عنوان سطح اصلی آن در حال تکامل گازها است. تجزیه و تحلیل تمرکز علمی بر چگونگی کار بر روی مکانیک سیالات است که به نوبه خود می تواند در زندگی امروز مفید باشد.
انرژی حاصل از هیدرولیک یکی از این موارد است که مهندسی پیشرفته با استفاده از خواص مایعات در تامین سودمندی خود برای صنعت خودرو، موتورهای ریلی و به ویژه سیستم های آسانسورهای هیدرولیک موفق بوده است. از آن جا که سیال به عنوان مکانیزم استفاده می شود، هیدرولیک نقش بسزایی در تولید نیرو، انتقال و کنترل آن دارد. در مورد مکانیزم های آسانسور، هیدرولیک یکی از این گزینه هاست که هنوز هم توسط صنعت آسانسور استفاده می شود.


نحوه کار آسانسور هیدرولیک در مشهد

نحوه کار آسانسور هیدرولیک به دلیل عملکرد ساده و بدون عارضه امروزه بسیار پذیرفته شده و در محل های مسکونی نصب می شود. و به دلیل ایمنی بالای آن همواره مورد استقبال کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه قصد داریم نحوه کار آسانسور هیدرولیک را به صورت کاملا شفاف شرح دهیم. نحوه کار آسانسور های هیدرولیک، به زبان ساده، قسمت های مهم بالابر هیدرولیکی شامل پمپ، سیلندر و مایع هیدرولیک است. پمپ روغن را از مخزنی که پر از مایع هیدرولیک است استخراج کرده و سپس آن را با زور به داخل یک استوانه تزریق می کند. این سیلندر به عنوان پیستونی که توسط موتور کار می کند مایع را به داخل سیلندر هل می دهد.
ورودی و خروجی مایع توسط دریچه ای تنظیم می شود که در صورت تمایل سیال تحت فشار داخل و خارج سیلندر را کنترل می کند. با بسته شدن سوپاپ ، مایع وارد سیلندر می شود و در نتیجه روی پیستون فشار وارد می کند. با افزایش فشارپیستون، پیستون به سمت بالا رانده می شود. این به نوبه خود بازوی هیدرولیکی آسانسور را بالا می برد تا به طبقه بعدی برسد. به تدریج ، با باز شدن شیر ، مایع هیدرولیک آزاد می شود و سپس از سیلندر خارج می شود و به مخزن بر می گردد و در نتیجه سرعت را به آرامی و با اطمینان امکان پذیر می کند. ساختمان هایی که چند طبقه هستند فقط استفاده از آسانسورهای هیدرولیک را ترجیح می دهند. این آسانسورها می توانند با سرعتی معادل صد و پنجاه فوت در دقیقه کار کنند. از آن جا که نصب آن ها نسبت به انواع دیگر ارزان تر است و همچنین فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کنند، آسانسور های هیدرولیکی ترجیح داده می شوند. آن ها به راحتی از نیروی بالابرنده طناب های کششی پیشی می گیرند. اما سرعت آن ها به طور کلی کند است و روغن مورد استفاده در هیدرولیک نیز با افزایش دما در پیستون گرم می شود ، بنابراین یک سیستم اتاق ماشین کارآمد مورد نیاز است. نشت روغن می تواند در آن ها رایج باشد و باقیمانده آن جدا از شیارهای فرسوده منظم ، قطع برق و یاطاقان های پر سر و صدا باعث آلودگی آب های زیرزمینی می شود.
نحوه نصب آسانسور های هیدرولیکی مانند آسانسور های کششی است، برای نصب این آسانسور ها ابتدا چاله آسانسور حفر می شود. ابعاد این چاله به ظرفیت و سرعت کابین، عمق چاه و همچنین فاصله بین کابین تا زیرسقف بستگی دارد. تجهیزات و موتور مورد استفاده در انواع آسانسور های هیدرولیکی با توجه به فضا و طرح قابل تغییر است . در این قسمت از مقاله انواع آسانسور هیدرولیک به قسمت ساختار و اجرا آسانسور های هیدرولیک می رسیم.

نحوه کار آسانسور هیدرولیک در مشهد| آسانسور نیکا
ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیکی در مشهد| آسانسور نیکا

ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیکی

در این قسمت از مقاله کارشناسان تیم تخصصی نیکا آسانبر قصد بررسی ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیکی را برای شما عزیزان دارند.. ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیکی، معرفی اجزای الکتریکی آسانسور هیدرولیک، در این قسمت، به معرفی و شرح اجزای الکتریکی مرتبط با کنترل یک آسانسور هیدرولیک می پردازیم. پمپ و موتور اصلی،شیر های برقی،کنترل کننده های هیدرولیکی مکانیکی و سایر تجهیزات در داخل مجموعه ای که در اصطلاح پاور یونیت نام دارد قرار می گیرد.
پمپ و موتور اصلی، نیروی محرکه ی اصلی برای حرکت کابین در جهت بالا توسط الکترو پمپ تامین می شود. هنگام حرکت در جهت پایین معمولا از وزن و سنگینی کابین استفاده می شود و موتور خاموش است. یکی از نتایج محاسبات در سیستم هیدرولیک تایین توان موتور الکتریکی است، امروزه برای سهولت بیشتر شرکت های سازنده مشخصات پاوریونیت های خود را در غالب جدول های فنی براساس ظرفیت و سرعت کابین ارائه می دهند.در سیستم های هیدرولیک آسانسوری معمولا از موتور های سه فاز آسنکرون استفاده میشود،نیروی محرکه ی موتور با پمپاژ روغن در جک ها نیروی لازم را برای حرکت کابین را تامین می کند.
در برخی پاوریونیت ها با ظرفیت و سرعت کم، از موتور های تک فاز استفاده می شود بالا رفتن ظرفیت و سرعت کابین، استفاده از موتور های سخ فاز اجتناب ناپذیر است. در عمل ساخت موتورهای تک فاز بیش از سه کیلو وات مقرون به صرفه نیست، ضمن آن که حجم فیزیکی یک موتور تک فاز سه کیلو وات، سه برابر یک موتور سه فاز سه کیلو وات خواهد بود. شیرهای برقی، انواع و کاربرد ها، شیر های برقی یکی از مهم ترین اجزای مدار هیدرولیکی پاور یونیت هستند. این شیرها در مسیر انتقال روغن از پمپ تا جک قرار دارند. سرعت حرکت جک و کابین با مخزن روغنی که وارد سیلندر و پیستون می شود نسبت مستقیم دارد. منظور از مدار هیدرولیکی مسیری است که روغن از پمپ اصلی تاجک طی میکند.
در این مسیر شیرهای برقی کنترلرهای مکانیکی و هیدرولیکی، مخزن روغن ورودی به جک را طوری تنظیم می کند که در هر نوبت از حرکت جک با سرعت آرام شروع به حرکت می کند بانرمی به سرعت نهایی برسد و هنگام توقف نرم بایستد.
علاوه بر این به کمک فیدبک ها و کنترلر های موجود در مدار هیدرولیکی، ایمنی کافی برای کارکرد اجزا و تجهیزاتی که تحت فشار پیوسته ی پمپ اصلی هستند تامین می شود. در ساختمان این نوع شیر از یک سیم ‌پیچ استفاده شده است که با تحریک الکتریکی آن مسیر روغن باز شده باقطع تحریک، شیر به طور خودکار بسته می شود.

ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیکی| آسانسور نیکا

اجزا آسانسور هیدرولیکی | آسانسور نیکا

شیر های کنترل، بر دو دسته ی اصلی کنترل قطع و وصل تقسیم می شوند. در دسته نخست باتحریک الکتریکی، شیر به طور کامل بازشده، باقطع تحریک به طور کامل بسته می شود. دسته دوم متناسب با مقدار ولتاژ اعمالی به شیر، مسیر عبور روغن باز یا بسته می گردد.
به عبارت دیگر شیر در دسته نخست با سیگنال های دیجیتال و شیر در دسته ی دوم باسیگنال آنالوگ تحریک می شود. مهم ترین بخش طرلحی یک تابلوی کنترل هیدرولیک تشخیص ترتیب عملکرد شیرها می باشد برای نمایش ترتیب عملکرد شیرهای برقی و موتور اصلی از منحنی حرکت استفاده می شود. موتور یا همان پمپ اصلی در جهت بالا روشن شده، در تمام مدت حرکت به سمت بالا، کمی بیش از حرکت به دلیل وجود راه اندازی ستاره و مثلث و اندکی پس از توقف برای ایجاد فشار پشت شیرها نیز روشن می ماند.
از طرفی شیرهای وی ای که فراهم کننده ی سرعت کند جهت بالا و وی بی که فراهم کننده ی سرعت تند جهت بالا می باشد، در ابتدای حرکت همزمان باموتور فعال می شود. به این ‌ترتیب کابین با سرعت تند به سمت بالا به حرکت در می آید، هنگام دور اندازی، شیر وی بی خاموش شده، در نتیجه کابین با سرعت کند تاسر طبقه به مسیر خود ادامه می دهد.
در پایان نیز بارسیدن با تراز طبقه، با قطع شدن شیر وی بی سرعت کابین روبه کاهش گذاشته باقطع شدن موتور کابین به آرامی متوقف می شود. از نظر مکانیکی، شیر های برقی در دونوع یک طرفه و دو طرفه ساخته می شوند. شیر یک طرفه فقط در یک جهت اجازه ی عبور روغن را می دهد. معمولا در پاور یونیت های کلاسیک، حداقل یک شیر یک طرفه در جهت بالا و یک شیر یک طرفه در جهت پایین دیده می شود‌. دراین حالت شیر جهت بالا فقط اجازه عبور روغن از پمپ به جک را می دهد و شیر جهت پایین، جریان عبور روغن از جک به مخزن را امکان پذیر می ‌کند.
در شیر دو طرفه جاری شدن روغن در هر دو جهت پمپ به جک و جک به مخزن امکان پذیر است. شیر دو طرفه نقش سرعت تند را ایفا می کند. همان طور که مشاهده می شود، موتور تا چند لحظه پس از قطع شدن برق شیرها هنوز زیر بار می باشد و این به دلیل ایجاد فشار لازم در پشت شیرها هنگام توقف کابین در سر طبقه است. در واقع شیرهای برقی اهرم های کنترل حرکت در مدار هیدرولیکی هستند. پس از تایین جهت حرکت، فرمان متناسب بادرخواست از طرف برد کنترل اصلی صادر می شود.
بسته به تعداد شیرهای برقی و منطق حرکت،مدار فرمان در تابلوی کنترل اصلی طراحی و اجرا شده است. برای تامین مخزن بیشتر و سرعت بالاتر شیر evr به طور مشترک در هر دو جهت فعال میشود و روغن بادبه ی بیشتری در مدار هیدرولیکی جریان می یابد.


تابلو فرمان در ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیک، پس از شناخت قطعات و اجزای الکتریکی یک سیستم هیدرولیکی، تشریح عملکرد تابلو فرمان، تصویر روشن تری از هماهنگی بین اجزا را به نمایش می گذارد. تابلو فرمان یک آسانسور هیدرولیکی با دریافت و ثبت سرویس های درخواستی نیروی محرکه ی موجود در سیستم را برای انجام این درخواست ها در سایه ی ایمنی کامل به کار می گیرد.
همانند سایر انواع آسانسور ها، درخواست ها از طریق شستی های احضار طبقات و کابین به برد مرکزی منتقل می شود. پس از ثبت و تایین الویت، فرمان لازم به پمپ اصلی و شیر های برقی که اهرم های کنترلی حرکت هستند داده می شود. سوییچ ها، حسگرها و سایر تجهیزات کنترلی باحضور در سری ایمنی و سایر مدار های کنترلی بر عملکرد صحیح سیستم نظارت می کنند. به طوری که سلامت مسافران و تجهیزات سیستم، هردو در نظر گرفته شده اند. مدار قدرت در ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیکی، معمولا مدار برق اصلی ورودی تا موتور در تابلو های آسانسور، مدار قدرت نامیده می شود برق ورودی تابلوی کنترل باید به نحوی به موتور اصلی متصل شود که علاوه بر کنترل پذیر بودن آن،موتور را در برابر انواع خطا ها محافظت کند. در یک سیستم هیدرولیکی موتور فقط در جهت پمپاژ روغن به درون جک می چرخد.
چرخش معکوس آن تاثیری در حرکت ندارد، بنابراین در مدار قدرت یک پمپ هیدرولیکی، تکنیک چپ گرد راست گرد به چشم نمی خورد. یک نکته فنی و تجربی در پمپ های سه فاز: ممکن است در راه اندازی اولیه جهت چرخش پمپ معکوس باشد، در این حالت علیرغم باز شدن شیر برقی در جهت بالا عمل پمپاژ روغن در جک انجام نمی شود و جک باز نمی شود در این حالت باتغییر طوالی سه فاز ورودی به تابلو امکان چرخش موتور در جهت پمپاژ روغن درون جک به وجود می آید.
انواع روش راه اندازی آسانسور هیدرولیکی در موتور های تک فاز، موتور به طور مستقیم به شبکه وصل می شود در موتور های سه فاز بسته به شرایط پروژه امکان راه اندازی مستقیم،ستاره یا مثلث و یا استفاده از اینورترها و سافت استارترهای الکترونیکی راه انداز نرم وجود دارد. راه اندازی مستقیم، ساده ترین نوع راه اندازی است و معمولا در پمپ های کوچک تر از هفت و هفت دهمکیلووات در پروژه های مسکونی عادی، از این نوع راه اندازی استفاده می شود.
بسته به نوع موتور، اتصال مستقیم یا به صورت ستاره و یا به صورت مثلث است. معمولا هر شش سر کلاف های یک الکترو پمپ هیدرولیکی در ترمینال های موتور در اختیار کاربر قرار می گیرد، هنگام راه اندازی باید به ولتاژ سیم پیچ ها و برق شبکه توجه نمود. اگر بر روی پلاک یک موتور هیدرولیکی عبارت ۲۲۰/۳۸۰y درج شده باشد، این موتور در شلکه سیصد و هشتاد ولتی مانند ایران فقط به صورت Y قابل استفاده است و در شبکه برق دویست و بیست ولتی مانند ژاپن، فقط به صورت قابل راه اندازی است.

تابلو فرمان در ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیک| آسانسور نیکا
تنظیم شتاب موتور آسانسور مشهد| آسانسور نیکا

لازم به ذکر است که بنابراین در اختیار داشتن هر شش ترمینال سیم پیچ ها شرط کافی برای راه اندازی در حالا ستاره یا مثلث نیست. راه اندازی آسانسور هیدرولیکی به روش ستاره یا مثلث، رایج ترین نوع راه اندازی در موتورهای الکتریکی سه فاز، استفاده از روش ستاره مثلث می باشد‌.
در یک شبکه سیصد و هشتاد ولتی، برای استفاده از روش ستاره مثلث، سیم پیچ های موتور حتما باید تحمل ولتاژ سیصد و هشتاد در حالت مثلث را داشته باشند. در راه اندازی ستاره یا مثلث، ابترا موتور در حالت ستاره راه اندازی شده، حداکثر پس از یک ثانیه در حالت مثلث قرار میگیرد. با این روش جریان راه اندازی محدود شده، علاوه بر کاهش فشار بر شبکه برق، موتور تحت فشار جریان کمتری قرار می گیرد. در این قسمت کارشناسان نیکا آسانبر پاسخ یک سوال متدوال را خدمت شما عزیزان می دهند.
چرا راه اندازی به این روش جریان اولیه را کاهش می دهد، موتوری که قابلیت راه اندازی ستاره یا مثلث را دارد، توان نامی خود را در حالت مثلث به بار منتقل می کند. در این حالت هر کلاف از سیم پیچی تحت ولتاژ سیصد و هشتاد ولت قرار می گیرد. هنگامی که همین موتور در حالت ستاره ستاره راه اندازی می شود، دو سیم پیچ تحت ولتاژ سیصد و هشتاد ولت قرار می گیرد یا به تعبیر دیگر هر سیم پیچ تحت ولتاژ کمتری قرار می گیرد بنابراین موتور مقدار توان کمتری خواهد داشت. نکته بسیار مهم در راه اندازی اولیه به روش ستاره یا مثلث سربندی صحیح ترمینال هر به تابلوی کنترل می باشد، به طوری که توالی مثلث دقیقا رعایت شود. نکته مهم دیگر آن که در این نوع راه اندازی شیر های برقی، تنها پس از ورود موتور در حالت مثلث تحریک می شوند.
یک نکته فنی و تجربی، در صورتی که جهت چرهش موتور در یک راه اندازی ستاره مثلث معکوس باشد به جای تعویض سربندی کلاف ها و بر هم زدن توالی ستاره مثلث، جای فازهای ورودی را عوض کنید. بسیاری از گزارشات سوخت و سوز موتور ها و فیوز ها در آغاز راه اندازی، مربوط به عدم رعایت توالی صحیح ستاره یا مثلث می باشد. راه اندازی به روش سافت استارتر، امروزه راه اندازی موتورهای سه فاز با سافت استارتر و مبدل های فرکانسی، اینورتر روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. در راه اندازی به طور مستقیم، جریان راه اندازی تا شش برابر جریان نامی افزایش می یابد. در راه اندازی ستاره مثلث این جریان به دو الی سه برابر جریان نامی موتور می رسد.
با استفاده از سافت استارترها جریان راه اندازی به طور چشمگیر محدود شده، حداکثر به پنج و یک دهم برابر جریان نامی برای مدت کوتاهی می رسد. با استفاده از این تجهیزات، امکان تنظیم شتاب موتور وجود دارد، با تنظیم شتاب می توان رسیدن موتور به سرعت نامی را در زمان دلخواه تنظیم کرد.


با این تکنیک، جریان راه اندازی محدود شده، و فشار کنتری به موتور و شبکه برق وارد می شود.علاوه بر این وجود یک نرم افزار دقیق و کار آمد، نظارت بر همه جانبه ای بر روی موتور دارد و احتمال آسیب رسیدن به آنبر اثر خطاهای مختلف به حداقل می رسد.
حفاظت هایی مانند کنترل اضافه جریان یا اضافه بار تغییرات غیر مجاز ولتاژ ورودی، انواع خطا های اتصال کوتاه و اتصال به زمین تقریبا سافت استارتر و مبدل های فرکانسی وجود دارد. از آن جایی که موتور های سیستم های هیدرولیکی در مقایسه با موتورهای کششی آسانسور به گشتاور راه اندازی کمتری نیاز دارند، استفاده از سافت استارتر ها ها که در مقایسه مبدل های فرنکاسی ۳vf ارزان تر هستند متداول تر است. با افزایش ظرفیت کابین، توان انتخابی موتور ها نیز بیشتر می شود و بالطبع جریان راه اندازی بالاتر می رود، از این رو استفاده از سافت استارتر در توان های بیشتر از سی کیلو وات اجتناب ناپذیزاست. علاوه بر این، استفاده از سافت استارترها کاهش مصرف برق تا بیست درصد را به دنبال دارد، باتوجه به افزایش بهای انرژی، استفاده از این تجهیزات در توان های کمتر نیز علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. ترموستات های دمای روغن، داخل مخزن روغن یک ترموستات برای جلوگیری از گرم شدن روغت وجود دارد. سیستم های ترموستات به ترمینال های مربوطه روی جعبه برق موتور متصل است. ترموستات روغن باید طوری متصل شده باشد که در حالت گرم شدن بیش از حد روغن، کابین سر طبقه جایی که مسافر بتواند خارج شود بایستد. بازگشت خودکار به حالت سرویس بعداز خنک سازی مناسب روغن امکان پذیر خواهد بود.
ترمیستور موتور، دمای سیم پیچ های موتور توسط سه عدد ترمیستور که با هم سری شده اند اندازه گیری میشود. ترمیستورها به دو کلمپ داخل جعبه برق موتور وصل شده، از آن جا به تابلوی کنترل متصل می شوند. توجه داشته باشید که ترمیستور نباید با بیش از پنج و یک دهم ولت تغذیه شود. افزایش دما در آسانسور هیدرولیکی می تواند به دلایلی باشد که در ادامه آمده است. یک فاز موتور قطع باشد، استفاده زیاد از آسانسور، تغییرات زیاد جریان، دمای زیاد روغن است.
نمایشگرها در آسانسورهای هیدرولیکی، برای آگاهی از فشار و حرارت و همچنین سطح روغن موجود در مخزن نیاز به تعدادی نمایشگر می باشد. امیدواریم که تا به اینجای مقاله امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفید را به خصوص در قسمت ساختار و اجزا آسانسور هیدرولیکی به شما کاربران سایت نیکا آسانبر ارائه داده باشیم. در ادامه این مقاله قصد بررسی ویژگیهای آسانسور هیدرولیک را برای شما عزیزان داریم.

نمایشگرها در آسانسورهای هیدرولیکی| آسانسور نیکا

ویژگیهای آسانسور هیدرولیک| آسانسور نیکا

ویژگیهای آسانسور هیدرولیک

در این قسمت مقاله کارشناسان تیم تخصصی نیکا آسانبر قصد بررسی ویژگیهای آسانسور هیدرولیک را برای شما عزیزان دارند. ویژیگیهای آسانسور هیدرولیک، آسانسور های هیدرولیک نسل جدیدی از آسانسورها بوده که جزو آسانسور های بدون موتورخانه یا MRL قرار می گیرند. تجهیزات اصلی آن ها جک و پاور یونیت بوده که نیرو محرکه را در آسانسور هیدرولیک ایجاد می کند.
در آسانسورهای هیدرولیک عامل حرکت کابین شامل مجموعه سیلندر و پیستون حرکتی بوده که می تواند وزنه تعادل نیز داشته باشد. در نوع مستقیم جک بدون واسطه به زیرکابین و یا یوک کابین در کنار کابین متصل شده و در نوع غیر مستقیم حرکت توسط سیم بکسل به کار سلینگ منتقل می گردد. آسانسورهای هیدرولیک در اوایل از سیال آب جهت نیروی محرک جک بهره می برد که از اواسط قرن بیستم با به کار گیری روغن به عنوان سیال در جک استفاده از آب منسوخ گردید.
به صورت تئوری هر مایعی حتی آب نیز می تواند برای انتقال انرژی فشاری مورد استفاده قرار گیرد. از آن جایی که سیال به کار رفته در ماشین های هیدرولیک بایستی دارای خواص متعددی باشند استفاده از آب مشکلاتی را به همراه داشت مثل نقطه جوش پایین، ویسکوزیتی خیلی کم دمای یخ زدگی بالا و مشکلات زنگ زدگی از این رو سیال هیدرولیک باروغن پایه نفتی که به روغن هیدرولیک مشهود بود بیشترین خواص مورد نیاز را داراست و دامنه ی کاربردی وسیع تری داشت. آسانسورهای هیدرولیک براساس جانمایی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می گردد. سیستم هیدرولیک مستقیم، ارزش مستقیم پیستون مستقیما به کابین متصل می گردد و سرعت حرکت جک همواره با حرکت کابین برابر می باشد و روش مستقیم ساده ترین و ایمن ترین روش استقرار جک بوده و در آسانسور های باری با ظرفیت بالا و نیز طول مسیرهای کوتاه از این روش استفاده می گردد.
نصب سیستم هیدرولیک مستقیم خود به دو صورت جداگانه قابل اجرا می باشد که هرکدام معایب و مزایای منحصر به فرد خود را دارا می باشد که خلاصه ای از آن ها را مرور می کنیم. سیستم هیدرولیک مستقیم مرکزی، در صورتی که جک مستقیما به زیر کابین متصل گردد مستقیم مرکزی می گویند.
مزایا ، دارای قطعات کمتر نسبت به سیستم های غیر مستقیم، وزن کمتر، استفاده حداکثری از فضای چاه و اختصاص آن به کابین، امکان جانمایی درب کابین به محدودیت مکانی، سهولت نصب و اجرای ایمنی مناسب است. معایب، نیاز به حفر چاه عمیق جهت دفن سیلندر، بازرسی از سیلندر دارای محدودیت بوده، وجود سنگ آب در زیرزمین و مشکلات حفر چاه به علت تعادل پیستون و خطر شکستگی آن ارتفاع تقریبا تا هجده متر محدود می باشد.

ویژگیهای آسانسور هیدرولیک در مشهد | آسانسور نیکا
کاربرد های مناسب آسانسورهای هیدرولیکی مشهد | آسانسور نیکا

به دلیل راندمان پایین نیاز به موتور با توان بالاتر و هزینه ی اولیه ی بیشتر اجتناب ناپذیر است. سیستم هیدرولیک مستقیم جانبی، در صورتی که جک مستقیم به زیر یوک بالای کابین متصل گردد مستقیم جانبی می گویند. مزایا، نیاز به کندن زمین و دفن جک نیست، جک کاملا در معرض دید می باشد، احتمال خوردگی و پوسیدگی سیلندر کاهش می یابد، ایمنی بسیاربالا، هزینه ی کمتر است. معایب، فضای کمتر کابین استفاده از این روش فقط برای بارهای سبک نیاز به عمق چاهک بیشتر، نیاز به فضای بالاتری، نصب با مهندسی پیچیده تر، عدم جانمایی چند درب در کابین است.
ویژگیهای آسانسورهای هیدرولیک، دراین روش پیستون باعث حرکت یک فلکه گردیده که از طریق چند رشته سیم بکسل که یک سرآن به کابین و سر دیگر به کف چاله آسانسور مهار گردیده. این روش نصب به سیستم معروف گردیده که مزایای فراوانی نسبت به شیوه های نصب مستقیم دارد. با استقرار غیر مستقیم جک امکان استفاده از جکی با نصف طول تراول پدید می آید که این امر موجب صرفه جویی اقتصادی و از طرفی مزایایی مانند استفاده در تعداد طبقات بیشتر با طول مسیر بیشتر، امکان تعبیه ی ترمز اضطراری، سرعت بیشتر و عملکرد مناسب تر و همچنین راندمان بالاتر از خصوصیات ثبت این نوع از آسانسورهای هیدرولیکی می باشد.
کاربرد های مناسب آسانسورهای هیدرولیکی، آسانسورهای هیدرولیکی روش عالی برای انتقال عمودی در ساختمان های کم ارتفاع هستند به خصوص مواقعی که نیاز به بالا بردن اجسامی با وزن زیاد داشته باشیم و سرعت آسانسور اهمیتی نداشته باشد.
مثال های مناسب کاربردی، دفاتر اداری دو الی چهار طبقه، ساختمان های مسکونی تا پنج طبقه، بیمارستان های کوچک یا کلینیک های پزشکی، کارخانجات صنعتی که نیاز به جابه جایی بار دارند، پارکینگ های طبقاتی، آسانسورهای خانگی و پاناروما با برق تک فاز ، آسانسورهای خاص با پلت فرم های مختلف از جمله تئاتر ها و فرودگاه ها ست. مثال های نامناسب کاربری، فروشگاه های بزرگ چندین طبقه ای باترافیک بالا، برج های مسکونی، مکان هایی که سرعت بیش از یک متر حائز اهمیت می باشد.


سخن پایانی

در این قسمت کارشناسان سایت نیکا آسانبر به عنوان سخن پایانی قصد بررسی مزایا و معایب آسانسورهای هیدرولیکی را برای شما کاربران عزیز دارند. آسانسورهای هیدرولیک با استفاده از سه اصل تولید ، انتقال و تبدیل نیرو توسط میعان تحت فشار، برتری ویژه ای نسبت به آسانسورهای کششی دارند. توان انرژی در این علم از طریق سیالات صورت می پذیرد.
در ادامه مقاله انواع آسانسور هیدرولیک سعی شده است که در خصوص مزایا و معایب آسانسورهای هیدرولیک اطلاعاتی ارائه شود . مزایای آسانسورهای هیدرولیک این است که علی رغم داشتن استهلاک کمتر ، قدرت و امنیت بالایی دارند ولی از عمده ترین معایب آسانسور محدودیتی است که در طول مسیر و سرعت آن ها وجود دارد. با توجه به کلونی شهرنشینی و سکونت های فشرده آپارتمانی ، نیاز شدیدی به آسانسورهای کم حجم با ظرفیت حمل بالا می باشد که شرکت های سازنده با در نظر گرفتن مزایا و معایب آسانسورهای هیدرولیک اقدام به گسترش سطح تولید خود در سایزهای مختلف و با ظرفیتهای متفاوت نموده اند. مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک، بررسی مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک یکی از موضوعات مهم و زمینه ساز تصمیمات اساسی در انتخاب نوع آسانسور است.
آسانسورهای هیدرولیک یکی از پرکاربردترین انواع آسانسور هستند. معمولا در اولین بررسی ها آسانسورهای هیدرولیک با آسانسورهای کششی مورد مقایسه قرار می گیرند. مبنای این مقایسه جنبه های فنی و اجرایی، ایمنی و عملکرد و همچنین جنبه های اقتصادی است. اگرچه این مقایسه ها در بسیاری از موارد از دقت و صحت کافی برخوردار نیست. پیش از انجام هر گونه مقایسه باید کاربرد سیستم مورد توجه قرار گیرد. هر کدام از مکانیزم های آسانسور می توانند در کاربرد صحیح و مناسب خود بسیار عالی عمل کنند و در کاربرد اشتباه، مشکلات عدیده ای به همراه آورند.
در این نوشته نگاهی دقیق تر به ویژگی های آسانسورهای هیدرولیک خواهیم داشت که می توانند بعنوان مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک تلقی شوند. مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک در یک نگاه، در این بخش برای درک کلی موضوع نگاهی گذرا به فهرست مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک بصورت تفکیکی خواهیم داشت. در ادامه به شرح هر یک از موارد یاد شده می پردازیم.

مزایا و معایب آسانسورهای هیدرولیکی| آسانسور نیکا

مزایای آسانسور هیدرولیک | آسانسور نیکا

مزایای آسانسور هیدرولیک در یک نگاه، حذف موتورخانه از بالای چاه آسانسور، انعطاف پذیری در تعیین محل موتورخانه، نصب و سرویس آسان، ایمن و کم هزینه، ایمنی بالا، نجات اضطراری ساده تر، حرکت نرم و عملکرد کم صدا، انعطاف پذیری در طراحی کابین و درب ها، آزادی عمل در طراحی آسانسورهای سنگین است. معایب آسانسور هیدرولیک در یک نگاه، محدودیت طول مسیر، محدودیت سرعت، حساسیت به دما، حساسیت به وزن بار است.
بررسی مزایای آسانسور هیدرولیک، در این بخش برخی از مهم ترین مزایای آسانسور هیدرولیک که در بالا فهرست وار مطرح شدند تشریح خواهد شد. این موارد را می توان در بخش های مربوط به ایمنی و عملکرد، کارهای ساختمانی و اجرایی، فرایند نصب و راه اندازی و غیره دسته بندی کرد. دو مورد از این موارد که مربوط به حذف موتورخانه از بالای ساختمان و آزادی عمل در انتخاب محل پاوریونیت یا همان موتورخانه آسانسور هیدورلیکی می شود بیشتر مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان می شود.
شایان ذکر است که برخی عدم نیاز به چاهک آسانسور را در بحث مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک مطرح می کنند. این موضوع اگرچه از نظر اجرایی می تواند صورت گیرد اما به لحاظ استاندارد آسانسور هیدرولیک نیز به چاهک نیاز دارد. حذف موتورخانه از بالای ساختمان، یکی از مهم ترین مزایای آسانسور هیدرولیکی از نظر معماری و ساخت، حذف موتورخانه از بالای چاه آسانسور در بخش فوقانی ساختمان است. برای نصب آسانسورهای کششی عمدتا باید اتاقک موتورخانهدر بالای چاه آسانسور روی پشت بام احداث شود. این امر باعث می شود ضمن از دست دادن فضا در سطح افقی و عمودی هزینه های مالی بالایی نیز به پروژه تحمیل شود.
همچنین شایان توجه است که در این وضعیت نمیتوان پشت بام را یک ایستگاه آسانسور تعریف کرد. این در حالی است که با توجه به بی نیاز بودن آسانسورهای هیدرولیک از موتورخانه در پشت بام، براحتی امکان تعریف یک ایتگاه آسانسور در پشت بام وجود دارد. محل موتورخانه آسانسور هیدرولیک، سیستم محرکه آسانسور هیدرولیک یک مجموعه تجهیزات است که روی مخزن روغن سوار شده اند.
به مجموعه این تجهیزات شامل موتور پمپ، شیر کنترل، مخزن و سایر ادوات، پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی می گویند. پاوریونیت می تواند در تراز پایین ترین ایستگاه آسانسور هیدرولیک و با فاصله از دستگاه یا در مجاورت چاه آسانسور قرار گیرد. آزادی عمل در مکان یابی موتورخانه یکی از مهمترین مزایای آسانسور هیدرولیکی است.

نصب و سرویس آسانسور هیدرولیک،

نصب و سرویس آسانسور هیدرولیک، در آسانسورهای با عملکرد هیدرولیک، وزنه تعادل را حذف میکنند و بنابراین سیم بکسل های مربوطه، ریل های راهنما و سایر متعلقات آن نیز حذف می شوند. این موضوع نصب، راه اندازی و سرویس و نگهداری آسانسور را بسیار آسان تر و سریع تر می کند. همچنین حذف تجهیزات سنگین نیرو محرکه از اتاقک بالای ساختمان به سهولت و ایمنی بیشتر نصب و سرویس آسانسور کمک شایانی میکند.
در نتیجه می توان یکی از مزیت های مهم آسانسور هیدرولیکی را نصب، راه اندازی و سرویس آسانسور هیدرولیک سریع تر آسان تر و ایمن تر دانست. نجات اضطراری، عملیات نجات در شرایط اضطراری مانند قطع برق، یا بروز حوادث بسیار آسان است. این فرایند در سیستم های کششی کمی پیچیده و مشکل بوده و لازم است شخصی آموزش دیده به اتاقک موتورخانه در بالای چاه رجوع کرده و با حرکت دستی گیربکس امکان پایین آمدن کابین را فراهم کند. یکی از مزایای آسانسور هیدرولیکی عملیات نجات ساده آن است.
در این وضعیت کافی است یک شیر قرمز رنگ روی پاوریونیت کمی با دست چرخانده شود تا کابین به سمت پایین به آهستگی حرکت کند. همچنین در سیستم های نجات اضطراری اتوماتیک، یک باتری بک آپ کوچک برای تحریک یک شیر برگشت بیست و چهار ولت کفایت میکند. این در حالی است که در آسانسورهای کششی باتری های بک آپ باید موتور دستگاه ها را به حرکت در آورند.
ایمنی آسانسور هیدرولیک، مهم ترین مزایای آسانسورهای هیدرولیک به مساله ایمنی مربوط می شود. واضح است که کارکرد هر نوع دستگاه آسانسور، جابجایی مسافر، انسان است. این تعریف ساده مشخص میکند که موضوع ایمنی در بررسی انواع سیستم های آسانسور بیشترین اهمیت را دارد. آسانسورهای هیدرولیک دارای تمام تمهیدات و لوازم مربوط به ایمنی هستند. مهم ترین نکته قابل توجه در این رابطه، به ایمنی آسانسورهای هیدرولیک در زمان وقوع زلزله باز می گردد. بطورکلی آسانسورهای هیدرولیک در فرایند نصب، سرویس و بهره برداری ایمنی بسیار بالایی دارند. همچنین ایمنی بالا در شرایط زلزله و آنش سوزی از جمله مزایای آسانسور هیدرولیکی است. طراحی کابین و درب ها، تنوع در نحوه کارگذاری جک های آسانسور هیدرولیک باعث می شود تا انواع شکل هندسی و لی اوت ورودی های کابین امکان پذیر باشد. در سیستم های یک جک در کنار، سه وجه کابین برای استقرار درب ازاد است.
همچنین شایان ذکر است که ضلع مجاور جک و ریل ها، می تواند هر کدام از وجوه قائم کابین انتخاب شوند. در آسانسورهای هیدرولیک جک در زیر مستقیم، به دلیل حذف وزنه تعادل، سیم بکسل و ریل های وزنه، می توان انواع کابین های لوکس شیشه ای نمادار یا پانورامیک را طراحی کرد و بیشترین زیبایی را در پیکربندی آسانسور انتظار داشت. بنابراین می توان یکی از مهم ترین مزایای آسانسور هیدرولیک را تنوع و انعطاف پذیری در انتخاب و نصب انواع کابین و درب دانست.

نصب و سرویس آسانسور هیدرولیک | آسانسور نیکا

طراحی آسانسورهای سنگین در مشهد | آسانسور نیکا

طراحی آسانسورهای سنگین در مشهد

طراحی آسانسورهای سنگین ، آسانسورهای سنگین معمولا با سرعت پایین طراحی می شوند. تعدیل سرعت آسانسور در طراحی سیستم هیدرولیک به آسانی صورت گرفته و این یکی از مزایای مهم آسانسور هیدرولیکی در مقایسه با سایر سیستم ها است. طراحی و پیاده سازی یک آسانسور بسیار سنگین با سرعت پایین در سیستم های هیدرولیک چندان که تصور می شود به توان موتور بالایی نیاز ندارد و سرعت براحتی با انواع پمپ های در دسترس قابل محاسبه است.
مهم ترین اصل در طراحی آسانسورهای صنعتی، توجه به مساله قابلیت اطمینان آسانسور است. بررسی معایب آسانسور هیدرولیک، برخی از محدودیت های ذاتی در سیستم های هیدرولیک وجود دارد که در کاربرد های اشتباه و نامناسب به عنوان معایب آسانسور هیدرولیکی تلقی می شوند. در این بخش به شرح و بررسی مهم ترین موارد در این خصوص پرداخته می شود. باید توجه داشت که کلیه موارد عنوان شده یا مربوط به کاربرد نامناسب هستند. مثلا محدودیت ارتفاع و یا مانند حساسیت به دما و وزن راهکارهایی برای حل مشکل وجود دارد. بنابراین در این بخش از مطالعه مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک به بحث درباره معایب اسانسور هیدرولیکی می پردازیم.
محدودیت طول مسیر، آسانسورهای هیدرولیک به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای ساختمان ها مرتفع نیستند. البته این موضوع به بیان صحیح به عنوان معایب آسانسور هیدرولیک تلقی نمی شود زیرا ارتفاع زیاد در محدوده کاربردهای این سیستم تعریف نشده است. برای ساختمان های بلند مرتبه و پر ترافیک بهتر است از انواع آسانسورهای کششی استفاده شود. به کارگیری آسانسورهای هیدرولیک در ساختمان های کم ارتفاع بدون شک راهکاری ایده آل است.
محدودیت سرعت، سرعت آسانسور هیدرولیک کم تا متوسط است. در بعضی از محاورات از این موضوع به عنوان یکی از معایب آسانسور هیدرولیکی میرند. در حالی که سرعت این سیستم به طور معمول شش دهم متر بر ثانیه سرعت مناسبی برای کاربرد صحیح آسانسور هیدرولیکی یعنی ساختمان هایی تا شش ایستگاه توقف معمولی است.


حساسیت به دمای روغن، دمای روغن هیدرولیک متاثر از دو فاکتور مهم است. اولین فاکتور دمای محیط و دومین فاکتور میزان عملکرد دستگاه است. این واقعیت که دمای روغن بر عملکرد سیستم تاثیر محسوسی دارد یکی از معایب آسانسورهای هیدرولیک تلقی می شود. افزایش دمای روغن باعث کاهش رقیق شدن آن شده و کاهش دما موجب افزایش غلظت می شود.
این تغییرات دما بر عملکرد دستگاه تاثیر گذاشته و بعضا هم سطح سازی با طبقات، سرعت دستگاه و تنظیمات حرکتی را با اختلال مواجه می کنند. برای کاهش تاثیرات دما، از هیتر برای گرم کردن و از کولینگ سیستم برای خنک کردن استفاده می شود. البته نوع طراحی بدنه و متعلقات مخزن روغن تاثیر قابل توجی در این موضوع دارد. حساسیت به وزن بار، یکی دیگر از مسائل مربوط به مشکلات آسانسورهای هیدرولیکی حساسیت به وزن بار است. مشکل اینجاست که وزن بار کابین بر عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد.
از نظر فنی تغییر در وزن بار در فشار استاتیک و فشار کاری سیستم تغییر ایجاد کرده و نرخ جریان هیدرولیک تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه برخی از تنظیمات هم سطح سازی و سرعت بالاروی و پایین روی تغییر می کنند. این موضوع را می توان به عنوان یکی از معایب آسانسور هیدرولیکی تلقی کرد. اگر چه راهکارهایی در این رابطه ارائه شده است. مکانیزم های هیدرولیک جبران ساز فشار و همچنین بکارگیری شیرهای الکترونیکی می توانند تا حد زیادی این مشکل را مرتفع نمایند.
در ابتدا نگاهی فهرست وار به مهم ترین رئوس فواید و معایب اسانسور هیدرولیکی شد و در ادامه به طور جداگانه مزایای آسانسور هیدرولیک و معایب آسانسور هیدرولیکی مفصلا مورد بررسی قرار گرفتند. برای مطالعه مقالات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم بلاگ سایت نیکا آسانبر را مشاهده کنید.

فروش آسانسور هیدرولیک مشهد| آسانسور نیکا